شناسهٔ خبر: 67510059 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس انجمن خوشنویسان مشهد:

گرامیداشت روز قلم منجربه هدایت جوانان به سمت هنر می‌شود

مینا خلیل زاده

رئیس انجمن خوشنویسان مشهد: ما باید روز قلم را آنگونه که باید و شاید گرامی بداریم و قشر نوجوان و جوان را به این سمت‌ هدایت کنیم، چراکه رسالت و وظیفه ما بسیار سنگین است.

صاحب‌خبر -

محمدعلی فراستی در گفت‌وگو با ایسنا به مناسبت روز قلم اظهار کرد: خوشنویسی یکی از هنرهای قدسی است و روز قلم هم به این منظور که نویسندگان و خوشنویسان فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند نیز نامگذاری شده است. در این حوزه هنرمندان برجسته‌ای در سطح شهر و کشور حضور دارند که فعالیت‌های شاخص انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: متاسفانه در حال حاضر این استقبال از سوی هنرجویان به دلیل تنوع کلاس‌ها و دروس مختلف مانند زبان کمتر شده و هنرجویان در عرصه هنر حضور کمرنگ‌تری دارند و کمتر به این سمت‌وسو هدایت می‌شوند.

رئیس انجمن خوشنویسان مشهد تصریح کرد: رسالتی که انجمن خوشنویسان بر عهده دارد این است که جوانان و نوجوانان را به این سمت هدایت کند و با برگزاری نمایشگاه‌های مختلف هنری این انگیزه را در میان هنرمندان نیز افزایش دهد، زیرا هرچه عیار حمایت از آثار هنری بالاتر باشد طبیعتاً مخاطبان زیادی مجذوب این آثار می‌شوند.

وی افزود: ما باید روز قلم را آنگونه که باید و شاید گرامی بداریم و قشر نوجوان و جوان را به این سمت‌ هدایت کنیم، چراکه رسالت و وظیفه ما بسیار سنگین است. ما در قالب انجمن خوشنویسان مشهد تلاش خود را انجام می‌دهیم اما باید اصحاب هنر و مراکز فرهنگی و هنری مانند شهرداری مشهد، آستان قدس رضوی و دیگر ارگان‌ها دست به دست هم دهند تا این روز را در کنار کلاس‌های خوشنویسی و برنامه‌های آموزشی و هنری گرامی بداریم تا منجربه آگاهی و آشنایی هرچه بیشتر نوجوانان و جوانان شود.

فراستی خاطرنشان کرد: متاسفانه جوانان ما درگیر فضاهای مجازی شدند و وضعیت خطرناکی در پیش است و متاسفانه از این فعالیت‌های هنری فاصله گرفته‌اند و آنگونه که مدیران فرهنگی ما باید، اقدامی در این خصوص انجام ندادند. در این حوزه فعالیت‌هایی انجام شده اما کافی نیست و باید به این حوزه و برگزاری نمایشگاه‌ها نیز بها دهیم. مسئولان ما وظیفه سنگینی دارند و درخواست می‌کنم کلاس‌های انجمن خوشنویسان واقع در پارک ملت که سالیان سال تعطیل شده و خاک می‌خورد را بازگشایی کنند. بارها مکاتبه کردیم اما اقدامی صورت نگرفته است.

رئیس انجمن خوشنویسان مشهد عنوان کرد: ساختمانی که در یک محل پرجمعیت با میلیاردها هزینه ساخته شده، چرا باید تعطیل باشد و این درد هنرمندان است و مسئولان شهری باید رسیدگی کنند، زیرا اگر این فضاهای آموزشی را در اختیار هنرمندان و هنرآموزان قرار ندهیم آینده خطرناکی در پیش خواهیم داشت و ما موظف هستیم که این مشکلات را مرتفع کنیم.

انتهای پیام

نظر شما