شناسهٔ خبر: 67509750 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

چهار تصفیه خانه فاضلاب در استان اصفهان در دست احداث است چهار تصفیه خانه فاضلاب در استان اصفهان در دست احداث است

چهار تصفیه خانه فاضلاب در شهرستان‌های لنجان، چادگان و تیران و کرون استان در دست احداث است.

صاحب‌خبر -

مدیر دفتر مطالعات و بررسی‌های فنی فاضلاب شرکت آبفای اصفهان گفت: ۲ واحد از این تصفیه خانه‌ها در فولادشهر و شهر سده از توابع شهرستان لنجان در دست ساخت است.

سعید شمسایی با بیان اینکه با بهره برداری تصفیه‌خانه‌های جدید، مجموع آنها در استان به ٣۵ خواهد رسید، اضافه کرد: تصفیه خانه‌های مذکور پیشرفت فیزیکی مناسبی دارند و تصفیه خانه فولادشهر با ۹۵ درصد در آستانه بهره‌برداری است.

وی با اشاره به اینکه احداث سالانه یک تصفیه خانه فاضلاب جزو برنامه‌های این شرکت است که در دولت سیزدهم این مهم محقق شده گفت: مطالعات و بررسی‌های مربوط به ساخت ۱۹ تصفیه خانه فاضلاب دیگر نیز در حال اجراست.

مدیر دفتر مطالعات و بررسی‌های فنی فاضلاب شرکت آبفای اصفهان اظهار داشت: تصفیه خانه‌های فاضلاب موجود در استان اصفهان جمعیتی بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را زیر پوشش دارد که پس از بهره‌برداری ازطرح‌های در دست اجرا به بیش از سه میلیون نفر خواهد رسید.

شمسایی گفت: با توجه به شرایط کم آبی در این خطه و اینکه بیش از ۹۹ درصد از فاضلاب انسانی را آب تشکیل می‌دهد بنابراین تصفیه و استفاده از این منبع در بخش‌های مختلف از جمله آبیاری فضای سبز و گیاهان غیرمثمر ضروری است.

نظر شما