شناسهٔ خبر: 67508430 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

برگزاری روشنای اندیشه در آیین «از قلم‌ تا قلم» در گیلان

کانون پرورش فکری کودگان و نوجوانان گیلان، مراسم‌های متنوع فرهنگی هنری را با عنوان آیین «از قلم تا قلم» تا هجدهم تیرماه برگزار می‌کند.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیین «از قلم تا قلم» به مناسبت‌های ادبی «روزقلم»، «روز ادبیات آیینی» و «روز ادبیات کودک و نوجوان» توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان برگزارمی‌شود. 

برگزاری چهار نشست تخصصی و معرفی فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌ گیلان در حوزه ادبی و شکوفاسازی استعدادهای آینده‌سازان از جمله برنامه‌هایی است که تا 18 تیرماه در دستور کار برنامه‌ریزان این ویژه‌ برنامه‌ها قرار دارد. 

برپایی نمایشگاه ساختارمند و فرآیندمحور که با نوشتن خلاق و برگزاری کارگاه‌های ادبی آغاز می‌شود و با معرفی کتاب‌کارها و طرح‌های خلاقانه مربیان ادبی در دو بخش شعر و داستان به‌ پیش‌می‌رود از دیگر برنامه‌هایی است که برای مخاطبان تدارک‌دیده شده‌ است. 

تشریح اولویت‌ها و هدف‌گذاری برای برگزاری هرچه‌ بهتر «انجمن‌های ادبی»، «دوپنجره‌های استانی با عنوان سلامی‌ دوباره»، ویژه‌ برنامه‌های «با بچه‌های روستا» و بخش «چاپ‌ آثار»، از دیگر محورهای موضوعی این‌ آیین‌ها به‌ شمار می‌رود. 

این در حالی‌ است که معرفی اعضای برگزیده و به‌ قالب‌رسیده کارگاه‌های ادبی کانون استان و هم‌چنین، اعضای راه‌یافته به باشگاه ادبی کشوری «قاف» به مخاطبان، از دیگر فعالیت‌هایی است که هم‌زمان با برگزاری این آیین‌ها در مناسبت‌های ادبی «روزقلم»، «روز ادبیات آیینی» و «روز ادبیات کودک و نوجوان» دنبال‌می‌شود. 

در ویژه‌ برنامه‌های «از قلم‌تا قلم» که با همراهی صاحبان قلم‌ و اندیشه و فعالان عرصه ادبیات صورت‌می‌گیرد، آشناسازی هرچه‌بیش‌تر مخاطبان با روند رو به‌ رشد فعالیت‌های مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان نیز مدنظرقراردارد و در این میان، با ارایه مستندات طبقه‌بندی‌شده 42 ساله، از موفقیت‌های کارشناسان، مربیان و اعضای کارگاه‌های ادبی این مجموعه رونمایی‌ می‌شود. 

ویژه‌برنامه‌های ازقلم‌ تا قلم هم‌چنین، با سخنرانی فعالان عرصه ادب، اثرخوانی اعضا و مشاعره شاعران و نوقلمان با بهره‌گیری از شعرهای آیینی‌ همراه‌ است و در پایان نیز از خالقان آثار برگزیده، مربیان و اعضای فعال کارگاه‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان تجلیل‌ می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما