شناسهٔ خبر: 67508266 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین:

پوشش رسانه‌ای و انعکاس مشارکت‌ها نباید دشمن شادکن شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: پوشش رسانه‌ای تبلیغ و انعکاس رقابت و مشارکت‌های ما نباید دشمن شادکن شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حسین براتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در نشست هم اندیشی با فعالان عرصه رسانه استان که با موضوع انتخابات برگزار شد اظهارکرد: خدا قوت عرض می‌کنم به همه عزیزان فعال حوزه رسانه استان که توأمان در جهت اطلاع رسانی و در راستای انجام رسالت خطیری که بر عهده دارند در تلاش هستند.

وی افزود: شاهد بودیم در دوره انتخابات قبل، همه به اقتضای امکانات، شرایط و درکی که از شرایط داشتند، همت مشتاقانه‌ای در انعکاس اخبار داشتند و نسبت به روشنگری و ترغیب برای حضور در انتخابات کوشا بودند.

براتی با اشاره به حادثه تلخ و جانگاه شهادت آیت الله رئیسی و داغدار شدن همه مردم و از جمله حوزه فرهنگ و هنر و رسانه گفت: این اتفاق ناگوار کشور را در شرایط سخت و جدیدی قرار داد که مطابق قانون می‌بایست دولت جدید تشکیل می‌شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین اظهار کرد: بسیاری از مردم نگاهشان به رفتار من و شماست و ما به عنوان موثرترین تاثیرگذاران در افکار عمومی همچون روحانیون، فرهیختگان، اساتید، معلمان، هنرمندان، قهرمانان جایگاه بسیار مهم و خطیری از همین حیث داریم .

وی در ادامه تاکید کرد: این بخش نقش راهبردی بر افکار عمومی مردم و جهت دادن به ایشان را دارد و بطور مستمر مورد رصد و توجه قرار می گیرد.

دبیر شورای اطلاع رسانی بیان کرد: زمان کمی تا انتخابات باقیست. در این زمان کم باید نقش بی بدیل خود را ایفا کنیم.

مقام معظم رهبری چهار وظیفه را قبل از انتخابات بر همه ما مفروض کردند؛ سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت که البته هم اکنون مشارکت و رقابت مورد تاکید است.

براتی ادامه داد: رعایت اخلاق در انتخابات را باید اول از خودمان شروع کنیم. اخلاق در رقابت، در انعکاس اخبار و فعالیت‌های رسانه‌ای، اجتماعی و سیاسی که در این صورت است که می توانیم مخاطبین و خوانندگان پیام‌های ما در رسانه‌ها و نشریات حقیقی و مجازی را هدایت و راهبری کنیم و باید نسبت به این رعایت، اهتمام و توجه داشته باشیم.

وی هدف از تشکیل این جلسه را یادآوری این نقش بی‌بدیل و توجه به فرمایشات حضرت آقا در این زمینه یاد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تصریح کرد: بر همگان روشن است که این انقلاب اسلامی بود که کشور را اعتلا بخشید ، اسلام را حاکم کرد و مذهب تشییع رو عینیت بخشید، همه ما بر این امر واقفیم اما گاها و سهوا رفتار یا گفتاری داریم که مستمسک کسانی می شود که واقعاً برای این مملکت و مردم و انقلاب هیچ دلسوزی ندارند و نقطه آغاز آسیب خواهد بود .

براتی اضافه کرد: پوشش رسانه‌ای تبلیغ و انعکاس رقابت و مشارکت‌های ما نباید دشمن شادکن شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی تاکید کرد: برای دنیا میزان مشارکت ما در انتخابات مهم است. مهم است که رئیس جمهور با چه پشتوانه‌ای اجتماعی و مردمی پا به این عرصه گذاشته است. مشارکت بالا وزن و اعتبار به کشور می‌بخشد و جمهوریت نظام را معنای با مسمایی می بخشد و ارتقا می‌دهد بنابراین در این راستا باید نقش حداکثری ایفا کنیم.

پوشش رسانه‌ای و انعکاس مشارکت‌ها نباید دشمن شادکن شود

در پایان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار کرد: تبلیغات جمعی که داریم از تبلیغات فردی هم مضایقه نکنیم.

وی افزود: از ارائه آمار لحظه‌ای در انتخابات به شدت جلوگیری شود چون موجب التهاب در بین مردم می‌شود.

برای اعلام پیروز نهایی انتخابات قبل از اعلام رسمی وزارت کشور هیچ رسانه‌ای هیجان زده عمل نکند.

در جشن‌های پیروزی هم مواظب ایجاد ناامنی‌های اجتماعی از سوی برخی نااهلان باشیم.

امیدواریم برآیند فعالیت همه ما در این فرایند سیاسی و اجتماعی رضایتمندی مقام معظم رهبری مدظله العالی باشد و امیدواریم انتخابات پیش‌رو موجب سربلندی بیش از پیش ایران اسلامی باشد.

46

نظر شما