شناسهٔ خبر: 67507933 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

توسعه مخابراتی روستایی که در دولت سیزدهم شهر شد

اردبیل - ایرنا - روستای بُرّان از توابع شهرستان اصلاندوز استان اردبیل که با نگاه محرومیت‌زدایی و توسعه محور دولت سیزدهم به شهر تبدیل شده، در مسیر آبادانی و رونق قرار گرفته است و با تامین زیرساخت‌های مخابراتی، از موهبت فناوری اطلاعات و ارتباطات برخوردار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، اواخر فروردین ماه ۱۴۰۲ بود که وزیر کشور با تبدیل روستای "بران علیا" مرکز بخش بران شهرستان اصلاندوز از توابع استان اردبیل به شهر موافقت کرد و انتشار این خبر، موجی از خرسندی و امید به توسعه و آبادانی را در روستاها و قشلاقات تابعه ایجاد کرد.

اکنون بعد از سپری شدن یک‌سال و ۲ ماه از آن اتفاق مهم، خبرهای خوشی از بخش و شهر بران به گوش می‌رسد که نویدبخش تحولات زیربنایی در حوزه فناوری و مخابراتی برای قشلاق نشینان و روستانشینان بران است و همه از برکات و خدمات نظام اسلامی و دولت خدمتگزار سیزدهم حکایت دارد.

بخشدار بران روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با عنایت ویژه دولت سیزدهم به مناطق محروم و تلاش و همت مسئولان و متولیان امر، گام‌های بلندی با اجرای فیبر نوری و احداث دکل‌های مخابراتی در راستای محرومیت‌زدایی و توسعه ارتباطات در این بخش برداشته شده است و قشلاقات بخش را هوشمند می‌کند.

یعقوب کریمی اظهار کرد: در مرحله نخست این پروژه، بیش از ۵۰ کیلومتر کابل‌گذاری فیبر نوری در قشلاقات بخش انجام شده است و به زودی این مناطق از نعمت اینترنت پرسرعت و پایدار بهره‌مند خواهد شد.

وی ادامه داد: بان این طرح‌ها ساکنان بیش از ۴۰ قشلاق این بخش از نتایج ارزشمند این پروژه در راستای تحقق عدالت ارتباطی و توسعه پایدار در حوزه ارتباطات استفاده خواهند کرد.

وی افزود: همچنین ۲ دکل مخابراتی در قشلاق کاظم اوغلان و تره چی به بهره‌برداری رسیده و ۲ دکل دیگر نیز در قشلاق‌های قنبرلو و ایمانقویی در حال احداث است ، در مجموع با اتمام این پروژه‌ها عشایر بخش بران می‌توانند از مزایای مختلف اینترنت پرسرعت مانند آموزش آنلاین، دسترسی به خدمات دولت الکترونیک، تجارت الکترونیک و استفاده از شبکه‌های اجتماعی بهره‌مند شوند.

بخشدار بران ادامه داد :این اقدامات ارزشمند با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال در دولت سیزدهم تحقق یافته و امید و روحیه جدیدی در اهالی ایجاد کرده و نویدبخش تحولات مثبت در زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

بران از توابع شهرستان اصلاندوز استان اردبیل است و در سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، جمعیت این شهر یک‌هزار و ۵۰۸ نفر در قالب ۴۵۱ خانوار بوده است.

نظر شما