شناسهٔ خبر: 67937552 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان خبر داد

بهره‌برداری از مخزن آب ۲۰۰ متر مکعبی پارک مشتاق

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان از پایان ساخت مخزن آب ۲۰۰ متر مکعبی آب در پارک مشتاق خبر داد.

صاحب‌خبر -

روح‌الله ابوطالبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هدف از احداث ساخت مخازن آب جلوگیری از هدر رفت آب چاه‌ها، ذخیره و تأمین آب برای آبیاری فضای سبز و کاهش مصرف انرژی در شبکه آب‌رسانی است.

وی افزود: ساخت مخزن آب موجب می‌شود، آب چاه‌ها به‌صورت یکجا جمع‌آوری و به مخزن ذخیره منتقل شود و در نهایت پمپاژ آب در شبکه آب‌رسانی و آبیاری به سهولت انجام شود.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان تاکید کرد: بر همین اساس در حاشیه رودخانه زاینده‌رود سمت پارک مشتاق نیاز به یک مخزن آب داشت که پس از طراحی ساخت مخزن ۲۰۰ متر مکعبی آب انجام شد.

ابوطالبی گفت: این مخزن علاوه‌بر اقدامات فوق به منظور تقویت فشار آب احداث شده است که آب‌رسانی را در طول مسیر با چندین برابر فشار معمول ادامه و از چاه‌های موجود تأمین می‌کند.

وی ادامه داد: این مخزن برای پارک حاشیه زاینده‌رود حدفاصل خیابان آیت‌الله ابوالحسن اصفهانی تا میدان بزرگمهر پیش‌بینی و ساخته شده است.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه برآورد هزینه اولیه ساخت این مخزن مبلغی حدود پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به تغییر طرح ساخت این مخزن مبلغ شش میلیارد تومان هزینه نهایی آن شود.

ابوطالبی گفت: ساخت این مخزن با ۱۵۰ متر لوله‌گذاری پلی‌اتیلن از رودخانه به سمت مخزن و دو ایستگاه پمپاژ و یک ایستگاه موتور خانه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این پروژه به اتمام رسیده است، افزود: در حال حاضر پیمانکار باید تجهیز کارگاه را جمع‌آوری و روکش آسفالت آن را انجام دهد.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان از احداث یک مخزن آب دیگر در پارک شهید رجایی خبر داد و تاکید کرد: این طرح در حال حاضر در حال مطالعه و جانمایی است که به محض مشخص شدن جزئیات آن تحویل پیمانکار می‌شود.

ابوطالبی گفت: سال گذشته نیز یک مخزن ۵۰۰ متر مکعبی در محل چشمه مدرس احداث شد.

وی ادامه داد: ساخت مخازن بتنی یکی از موضوعاتی است که می‌تواند مشکل تأمین آب برای آبیاری را حل کند، بنابراین با بهره‌برداری از این مخازن، سیستم آبیاری فضای سبز شهر اصلاح و در آن صرفه‌جویی می‌شود.

نظر شما