شناسهٔ خبر: 67507647 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور

گزارش هواشناسی امروز پنجشنبه (۱۴ تیر) و فردا جمعه (۱۵ تیر) در ارتفاعات استان کرمان، فارس، جنوب سیستان و بلوچستان و هرمزگان به ویژه در ساعات عصرگاهی و شب، رگبار و رعد وبرق توام با وزش باد شدید پیش‌بینی کرده‌است.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «غیر از مناطقی که گفته شد، امروز پنجشنبه (۱۴ تیر) و فردا جمعه (۱۵ تیر) در بیشتر مناطق کشور جو آرام خواهد بود. در ارتفاعات البرز بارش پراکنده ادامه دارد.»

امین حسین نقشینه افزود: «شنبه (۱۶ تیر) در نقاطی از آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های تهران البرز و مازندران و تهران، نقاطی در گیلان و غرب مازندران و در برخی نقاط از استان فارس، غرب هرمزگان رگبار باران توام با رعد و برق را خواهیم داشت.»

نقشینه ادامه داد: «یکشنبه، بارش در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، برخی نقاط مازندران و گیلان، ارتفاعات البرز در استان‌های البرز تهران و مازندران و همچنین ارتفاعات فارس و شمال هرمزگان بارش رخ خواهد داد.»

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور، امروز پنجشنبه (۱۴ تیر) و فردا جمعه (۱۵ تیر) افزایش دما برای بیشتر مناطق کشور به طور نسبی پیش‌بینی شده‌است و در غرب و جنوب غرب کشور، افزایش دما تا شنبه (۱۶ تیر) به صورت نسبی تداوم خواهد داشت.

در۵ روز آینده در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی، وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که می‌تواند با خیزش گرد و خاک نیز همراه باشد. در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل، وزش باد شدید تا خیلی شدید توام دارد که با کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید همراه است.

خلیج فارس، تنگه هرمز و شرق دریای عمان تا روز جمعه مواج است.

آسمان تهران صاف تا کمی ابری است نوسانات دمایی پایتخت بین ۳۹ و ۲۵درجه سانتی‌گراد است. دمای تهران فردا جمعه (۱۵ تیر) به ۴۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

نظر شما