شناسهٔ خبر: 67547518 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

۲ کرسی بین المللی در سازمان جهانی هواشناسی به ایران رسید+ جزئیات

اقتصادنیوز: رییس اداره بین الملل سازمان هواشناسی کشور گفت: ۲ کارشناس سازمان هواشناسی ایران به مدت چهار سال به عنوان عضو «تیم کارشناسی خشکسالی» کمیسیون خدمات سازمان جهانی هواشناسی انتخاب شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، بهاره اعرابی اظهار کرد: بر اساس ابلاغ جدید سازمان جهانی هواشناسی سید مسعود مصطفوی دارانی، رئیس اداره توسعه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی استان اصفهان برای چهار سال به عنوان عضو اصلی «تیم کارشناسی خشکسالی» و یاشار فلامرزی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور به عنوان عضو وابسته «کمیته دائم خدمات آبشناسی» از زیر مجموعه‌های کمیسیون «کاربردها و خدمات آب و هوایی، اقلیمی، آبشناسی، دریایی و زیست محیطی» سازمان جهانی هواشناسی با معرفی و تأیید رئیس سازمان هواشناسی ایران منصوب شدند.
وی افزود: این چهاردهمین موفقیت بین المللی سازمان هواشناسی کشور در حوزه کسب کرسی‌های بین المللی است.

اعرابی تصریح کرد: پیش از این محمد رحیمی نماینده معرفی شده سازمان هواشناسی کشور در مرداد سال گذشته به عنوان عضو دفتر کاری گروه انتشار ملی گازهای گلخانه‌ای هیئت بین دولتی تغییر اقلیم موسوم به IPCC در آمد.

خبر مرتبط
گرم‌ترین شهر ایران اعلام شد/هشدار مدیرکل هواشناسی

اقتصادنیوز: مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بیشینه دمای شهر نصرت آباد به ۴۷ درجه سلسیوس رسید که از بدو تاسیس ایستگاه هواشناسی در ۱۳ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی ادامه داد: این کرسی پس از گذشت حداقل ۱۵ سال به یکی از نماینده‌های ایران برای عضویت در هیأت بین دولتی تغییر اقلیم رسیده بود.

اعرابی گفت: طی سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ حدود ۱۱ کرسی مدیریتی و کارشناسی نیز به وسیله نماینده‌های سازمان هواشناسی کشور در بخش‌های بین المللی و منطقه‌ای سازمان جهانی هواشناسی کسب شده است.

وی افزود هواشناسی یک دانش میان رشته‌ای و بسیار تخصصی است که برای توسعه و پیشرفت در آن نیازمند تعامل با دنیا هستیم که به حمدالله در پنج سال اخیر تعامل سازنده و مطلوبی شکل گرفته است.

رئیس اداره بین المللی سازمان هواشناسی تصریح کرد: هواشناسی یک نهاد بدون مرز در دنیاست است بدون تبادل داده در عرصه بین المللی امکان ارائه مطلوب خدمات جوی به ویژه در حوزه خدمات هواشناسی برای هیچ کشوری وجود ندارد.

خبر مرتبط
هشدار مهم هواشناسی / فعالیت سامانه بارشی وقوع وزش باد نسبتا شدید در این استان ها

اقتصادنیوز: سازمان هواشناسی کشور از فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی که از فردا (۱۵ تیرماه) آغاز می‌شود و تا روز یکشنبه (۱۷ تیرماه) ادامه دارد خبر داده و در همین راستا نسبت به عدم اتراق و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت طبیعت‌گردی در ساعات بعدازظهر توصیه کرده است.

نظر شما