شناسهٔ خبر: 67506750 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

‌رهاسازی پساب های شهری و صنعتی در کانالهای آبیاری اراضی کشاورزی غیر قانونی است

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: رهاسازی فاضلاب و پساب خروجی تصفیه خانه ها به داخل کانالهای آبیاری کشاورزی غیر قانونی بوده و موجب آلودگی آب و خاک کشاورزی و مخاطرات زیست محیطی می شود. رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: رهاسازی فاضلاب و پساب خروجی تصفیه خانه ها به داخل کانالهای آبیاری کشاورزی غیر قانونی بوده و موجب آلودگی آب و خاک کشاورزی و مخاطرات زیست محیطی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد حسین عطایی در نشست هم اندیشی آبهای نامتعارف شهرستان البرز افزود:  تامین امنیت غذایی با تاکید بر تولید محصولات سالم در بخش کشاورزی رسالت اصلی سازمان جهاد کشاورزی است.

وی افزود: رها سازی پساب های شهری و صنعتی در کانالهای آبیاری کشاورزی و استفاده از این پساب توسط کشاورزان جهت آبیاری مزارع تخلف محسوب شده و تکلیف هر یک از دستگاههای متولی در این خصوص بر اساس قانون حفاظت از آب و خاک مشخص شده است .

عطایی گفت : استاندارد پساب خروجی تصفیه خانه ها می بایست با استاندارهای موجود در آیین نامه جلوگیری از آلودگی آب منطبق باشد.

به گفته وی کلیه شرکت‌ها و واحدهایی که به نوعی دارای پساب‌ خروجی حاوی عناصر و فلزات سنگین هستند می بایست مجهز به یک سیستم پیش تصفیه شوند.

در این جلسه بطور ویژه در خصوص چالش‌های مربوط به پساب خروجی تصفیه خانه صنعتی شهر الوند و سیستم تصفیه فاضلاب شهری شریف آباد با حضور مسئولین ذیربط در سطح استان و شهرستان البرز بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام 

نظر شما