شناسهٔ خبر: 67506574 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

امام جمعه کرمانشاه:

نماز جمعه باید همچون خون در رگ‌های جامعه جریان پیدا کند

امام جمعه کرمانشاه گفت: نماز و مسجد در طول تاریخ همواره خادمانی مخلص داشته است که تلاش می‌کردند نماز به پا داشته شود و خانه خدا برای نمازگزاران مهیا باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری شب گذشته _چهارشنبه سیزدهم تیر _ در نشست ستاد برگزاری نماز جمعه کرمانشاه، نماز جمعه را میراث پروردگار متعال دانست و اظهار کرد: نماز و مسجد در طول تاریخ همواره خادمانی مخلص داشته است که تلاش می‌کردند نماز را به پا دارند و خانه خدا را برای نمازگزاران مهیا کنند.

وی با اشاره به اینکه خادمان نماز و مسجد در سطح انبیا و اولیای الهی قرار می‌گیرند، افزود: ستاد برگزاری نماز جمعه از اوایل انقلاب در شهرها راه‌اندازی و به‌صورت کامل مردمی اداره شد در حالی که این سنت‌الهی تعطیل شده بود، با لطف خدا و درایت امام راحل (ره) احیا شد و امروز به یک حرکت بزرگ فرهنگی، اعتقادی و سیاسی در کشور تبدیل شده است.

امام جمعه کرمانشاه با تاکید اینکه دشمن به مقابله تمام‌عیار با انقلاب اسلامی آمده است، خاطرنشان کرد: در میدان جنگ شناختی و اعتقادی امروز، ارتباط مراکز دینی با نسل جوان دچار آسیب شده و هدف دشمن در این غارتگری فرهنگی، نابود کردن دین خدا و برداشتن قرآن از سطح جامعه اسلامی بوده است.

حجت‌الاسلام غفوری با تأکید بر لزوم تقویت ارتباط نسل جوان و نوجوان با نماز جمعه، اضافه کرد: باید جوانان و نوجوانان را نفربه‌نفر به نماز جمعه دعوت و تشویق اقشار مختلف به شرکت در نماز جمعه را به شکلی مدون پیگیری کرد.

وی با تاکید بر اینکه ستاد برگزاری نماز جمعه در میان اقشار مختلف نماینده داشته باشد، ادامه داد: این نمایندگان می‌توانند به مناسبت‌های مختلف با سایر افراد جامعه ارتباط برقرار کنند، از طرف ستاد برگزاری نماز جمعه به ایشان تبریک بگویند یا هدیه دهند، عنوان نماز جمعه باید همچون خون در رگ‌های جامعه جریان پیدا کند و به همه جامعه حیات معنوی ببخشد و آن را ارتقا دهد.

خطیب جمعه کرمانشاه با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی)، شهید آیت‌الله آل‌هاشم نماز جمعه را به نهادی خدمتگزار تبدیل کرده بود، اضافه کرد: استفاده از ظرفیت جوانان و نوجوانان می‌تواند ستاد نماز جمعه را به یک رکن فعال فرهنگی تبدیل کند.

حجت‌الاسلام غفوری با تاکید بر اینکه همه دوستان و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی روی هر برگه رأی حساب می‌کنند، عنوان کرد: اگر آمار رأی رئیس‌جمهور منتخب بالا و قابل‌قبول باشد، کشورهای دنیا با اعتبار دیگری با او برخورد می‌کنند و ستاد برگزاری نماز جمعه به‌عنوان یک رکن اجتماعی در این عرصه می‌تواند فعال و منشأ اثر باشد.

وی با تاکید بر اینکه در وصیت‌نامه‌های شهدا به نماز جمعه اشاره شده است، گفت: دعوت هر فرد به نماز جمعه، ثوابی مادام‌العمر برای دعوت‌کننده دارد.

نظر شما