شناسهٔ خبر: 67504331 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

در آئین بازگشایی کتابخانه «شهید علمی» نقده مطرح شد؛

کتابخانه‌های عمومی موثق‌ترین مکان برای آگاهی بخشی به جامعه است

آذربایجان‌غربی - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی گفت: کتابخانه‌های عمومی به دلیل داشتن منابع اطلاعاتی و فضای مورد نیاز، موثق‌ترین مکان برای آگاهی بخشی به جامعه، حفظ مشارکت و اعتماد مردمی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، خدیجه معصومی، عصر چهارشنبه در آئین بازگشایی کتابخانه عمومی «شهید علی علمی شهرستان نقده» گفت: امروز به برکت نام و یاد شهدا و خدمات فرهنگی دولت سیزدهم، کتابخانه عمومی شهید علمی در چرخه خدمت رسانی فرهنگی به مردم قرار می‌گیرد و میزبان عموم مردم خواهد بود.

معصومی ادامه داد: شهرستان نقده دارای ۴ باب کتابخانه عمومی نهادی با بیش از ۳ هزار عضو فعال است که کتابخانه شهید علمی با زیربنای بیش از ۱۳۵۰ مترمربع در دو طبقه و قریب به ۱۷ هزار منبع اطلاعاتی و با بخش‌های امانت و عضویت، کودک، نوجوان، نشریات، مرجع، سالن اجتماعات، سالن مطالع و … از اصلی‌ترین کتابخانه‌های شهرستان محسوب می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی بیان کرد: این کتابخانه در سال ۱۳۸۶ افتتاح شد و از سال ۹۷ به دلیل مشکلات عمرانی در محل نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نقده فعالیت داشت که پس از بازطراحی فضای داخلی، مرمت و بازسازی و تأمین زیرساخت لازم برای ارائه خدمات پرشمار کتابخانه‌ای نوین، توسط اداره کل راه و شهرسازی با اعتبار قریب به ۵۰ میلیارد ریال و تأمین تجهیزات جدید و لازم با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال توسط این اداره کل به بهره برداری رسید.

معصومی با اشاره به رویکرد جدید کتابخانه‌های عمومی و فعالیت به عنوان باشگاه‌های فرهنگی اجتماعی گفت: کتابخانه‌های عمومی به دلیل داشتن منابع اطلاعاتی و فضای مورد نیاز، موثق‌ترین مکان برای آگاهی بخشی به جامعه، حفظ مشارکت و اعتماد مردمی هستند و در بازطراحی این کتابخانه، خدمات ویژه کودکان و نوجوانان، خدمات به اقشار خاص، رفع نیازهای مطالعاتی، سالن‌های مطالعه ویژه و… پیش بینی شده است.

وی گفت: امید است با همراهی عموم و تنویر افکار عمومی، شاهد رونق بیش از پیش کتابخانه‌های عمومی باشیم.

کتابخانه‌های عمومی موثق‌ترین مکان برای آگاهی بخشی به جامعه است

معصومی از تمامی دست اندرکاران در بازگشایی این کتابخانه قدردانی کرد.

ارائه خدمات فرهنگی در مسیر شهدا از اهداف کتابخانه شهید علمی است

محمد نوبخت نیا، فرماندار شهرستان نقده نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از بازگشایی این کتابخانه گفت: کتابخانه شهید علمی مزین به نام شهید علمی است، شهدا، راه هدایت و امیدبخش نظام بخش جمهوری اسلامی ایران هستند و این کتابخانه با ارائه خدمات فرهنگی و آگاهی بخشی، در مسیر اهداف شهدا خواهد بود.

فرماندار نقده ادامه داد: بازگشایی این کتابخانه، از دستاوردهای دولت سیزدهم با شعار «ما می‌توانیم» در حوزه فرهنگ برای مردم شهیدپرور شهرستان نقده است و شهید رئیسی و شهدای خدمت، با تمام توان در راستای اعتلای ایران اسلامی تلاش کردند و در نتیجه با ادامه راه ایشان، در حوزه فرهنگ و سایر حوزه‌ها باید قدردان زحمات ایشان باشیم.

کتابخانه‌های عمومی موثق‌ترین مکان برای آگاهی بخشی به جامعه است

به گزارش ایبنا؛ سخنرانی فرزند شهید علمی، شهردار سابق نقده و بازدید از بخش‌های مختلف کتابخانه از دیگر بخش‌های این آئین بود.

نظر شما