شناسهٔ خبر: 67498923 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

باکتری بیماری زا، باعث تعطیلی چندین ناحیه ساحلی در آمریکا شد

پیدا شدن باکتری مضر و بیماری زا در آب، باعث تعطیلی چندین ناحیه ساحلی در آمریکا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما شبکه تلویزیونی‌ ای بی سی به بررسی فضای ایام تعطیلات سالروز اعلام استقلال آمریکا پرداخت که باوجود فرارسیدن ایام سفر‌های تابستانه، بروز یک مشکل بهداشت و سلامت عمومی، فضا را تحت تأثیر خود قرار داده است. 

<div id="video-display-embed-code_11277477"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4274513/11277477?width=600&height=350"></script></div>

انتظار می‌رود شب آینده، رکورد سفر‌های ایام تعطیلات طولانی برای چهارم ژوئیه در آمریکا ثبت شود. بیش از ۷۰ میلیون نفر آمریکایی ازطریق هوایی و زمینی برای سفر عازم می‌شوند. سازمان امنیت حمل و نقل فدرال امریکا خودش را برای تامین امنیت حدود ۳ میلیون نفری آماده می‌کند که هر روز در فرودگاه‌های آمریکا حاضر خواهند شد تا به سفر بروند. با آغاز فصل سفر‌های تابستانی، بسیاری از مردم به سمت مناطق ساحلی و دریا می‌روند. اما این افراد با تعطیلی ده‌ها ساحل در سراسر کشور مواجه خواهند شد که علت آن، ظهور باکتری‌های مضر است. 

میلیون‌ها نفر برای گذراندن تعطیلات چهارم ژوئیه در مناطق ساحلی آماده می‌شوند. اما ده‌ها منطقه ساحلی در سراسر کشور به روی شناگران بسته شده است که علت آن مشاهده باکتری‌های مضر است. فقط در ایالت ماساچوست، ۳۷ تفریحگاه ساحلی به علت مشاهده باکتری، تعطیل شده است. برخی از آزمایش‌ها نشان دهنده وجود سطوح بالایی از باکتری ساینو یا جلبک سبز-آبی است. به مردم هشدار داده شده است که در این مکان‌ها شنا نکنند یا وارد آب نشوند تا از خطر ابتلا به بیماری جلوگیری شود.

دکتر لوک آپیسا، متخصص در این باره گفت: ما نگران ورود این مواد به بدن هستیم. ورود این باکتری به بدن می‌تواند سبب بروز حالت تهوع شدید، اسهال‌های شدید و مشکلات برای دستگاه گوارش شود. ما بیش از همه نگران آثار ورود این باکتری به بدن حیوانات اهلی خانگی و کودکان کم و سال هستیم که باید از آب دوری کنند.

کارشناسان بهداشتی-درمانی هشدار می‌دهند که باکتری ساینو در آب‌های گرم با سرعت بیشتری رشد می‌کند. در ایالت کالیفرنیا، دست کم سه منطقه در امتداد خلیج سن دیه گو به مدت چندین روز بسته شده است. مسئولان شهری هشدار داده اند که به علت ورود فاضلاب ها، سطوح بالای باکتری در رودخانه تیانا مشاهده شده است. همین هفته گذشته در ایالت نیویورک، به مردم توصیه شد از ورود به ۶۳ ناحیه ساحلی در منطقه لانگ آیلند خودداری کنند. علت این مسئله افزایش سطح باکتری ناشی از بارندگی شدید در این منطقه بود. از مردم خواسته شده است قبل از ورود به مناطق ساحلی و آب، وضعیت آن مناطق را با مسئولان بررسی کنند و درصورت وجود سطح بالای باکتری، وارد آب نشوند. 

 

نظر شما