شناسهٔ خبر: 67026127 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار درباره وجود باکتری بالقوه کشنده در شیرخشک کودکان در آمریکا

سازمان غذا و داروی آمریکا درباره وجود یک باکتری بالقوه کشنده در شیرخشک کودکان هشدار داد.

صاحب‌خبر -

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از نشریه نیوزویک، سازمان غذا و داروی آمریکا با صدور اعلامیه‌ای هشدار داد که یک باکتری کشنده بالقوه در شیرخشک نوزادان در آمریکا پیدا شده است.
شرکت تولیدکننده فرآورده‌های لبنی پراسپر تگزاس، در فراخوانی در روز ۲۴ ماه مه اعلام کرد که محصولات شیرخشک نوزاد سرسلاک Crecelac و فارمالاک Farmalac هنوز از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا برای مشخص شدن مطابقت و یا عدم مطابقت آنها با استاندارد‌های ایمنی غذایی و تغذیه در آمریکا، ارزیابی نشده اند.
در بیانیه مطبوعاتی که روز دوشنبه توسط این شرکت صادر و روز سه‌شنبه در وب‌سایت سازمان غذا و دارو آمریکا منتشر شد، به مصرف‌کنندگان هشدار داده شد که بخشی از شیر خشک‌های سرسلاک اینفنت ۰-۱۲ (Crecelac Infant ۰-۱۲) که در تگزاس توزیع شده بودند، دارای باکتری کرونوباکتر یامازاکی Cronobacter sakazakii بوده اند.

<div id="video-display-embed-code_11186096"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4252102/11186096?width=600&height=350"></script></div>


در این بیانیه آمده است: کرونوباکتر باکتری است که می‌تواند به ترتیب باعث عفونت‌های جریان خون و سیستم عصبی مرکزی از جمله سپسیس و مننژیت شود. عوارض ناشی از کرونوباکتر در نوزادان می‌تواند شامل آبسه مغزی، تاخیر در رشد، اختلالات حرکتی و مرگ باشد.
این بیانیه ادامه می‌دهد: علائم کرونوباکتر در نوزادان ممکن است شامل تغذیه نامناسب، تحریک‌پذیری، تغییرات دما، یرقان، نفس‌های خرخر یا حرکات غیرطبیعی بدن باشد.
در حالی که در زمان هیچ گزارشی مبنی بر بیماری زا بودن این محصولات منتشر نشده بود، این شرکت از مصرف کنندگان خواسته بود که استفاده از این نوع شیرخشک را متوقف کرده و آن را با بازپرداخت کامل وجه، عودت دهند.

نظر شما