شناسهٔ خبر: 67498210 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

بیانیه مجلس خبرگان رهبری در آستانه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری

مردم با حضور آگاهانه در انتخابات به 4 نکته کلیدی توجه کنند

مجلس خبرگان رهبری در آستانه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری با صدور بیانیه‌ای ضمن قدردانی از آحاد مردم بزرگ ايران که در مرحله نخست انتخابات شرکت کردند، از تمام مردم شریف کشورمان خواست با حضور حداکثری و آگاهانه در انتخابات به چهار نکته مهم و کلیدی توجه داشته باشند.

صاحب‌خبر -

مجلس خبرگان رهبری

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، متن بیانیه مجلس خبرگان رهبری در آستانه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، به این شرح است؛

 

بسم الله الرحمن الرحیم 

ملت رشید ایران

 اينك كه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به مرحله دوم كشيده شده، مجلس خبرگان رهبرى با سپاس و قدردانی از آحاد مردم بزرگ ايران که در مرحله نخست انتخابات شرکت کردند، ضمن دعوت‌ مجدد از تمام مردم شریف کشورمان برای مشاركت‌ فعال و آگاهانه در انتخابات ۱۵ تیر بر نکات زیر تأکید می‌نماید.

بی‌شک حضور و مشارکت پرشور ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری برای کشور ثمرات بسیاری به دنبال خواهد داشت و ضمن خنثی کردن توطئه‌های آشکار و پنهان دشمنان قسم خورده این سرزمین بلندآوازه، موجب افزایش همبستگی، ارتقای سرمایه اجتماعی و تقویت وحدت ملی می‌شود.

انتخابات علاوه بر آنكه «حق اجتماعى» است يك «مسئوليت شرعى» و تكليف الهى است. از اين رو، همگان موظفيم كه در ادای اين تكليف، اهتمام جدى داشته و در گزينش رئیس جمهوری که به موازين اسلامى پاى ‏بند بوده و به «ديانت»، «لياقت» و «تخصص» او اطمينان داريم دقت کنیم و بدانيم كه رأى امروز ما ضمن اینکه صلاح و سداد آینده کشور را رقم می‌زند، برگى از پرونده‏اى است كه در پيشگاه شهيدان این آب و خاک بازخوانى مى‌شود.

مسند ریاست جمهوری را باید حلقه وصل نسل ديروز و فردا شمرد؛ نسلى كه با جهاد و فداكارى خود انقلاب ‏اسلامى را پديد آورد و بیش از چهار دهه استقامت از آن حراست كرد با نسلى كه آينده كشور بر قله انديشه و اراده‏ او قرار مى گيرد و فرداى ايران اسلامى در انتظار تدبير اوست. از اين رو بايد حضور پيش‏كسوتان نهضت و پيشگامان انقلاب را كه كوله ‏بار عظيمى از جهاد مخلصانه و خدمت صادقانه به ‏همراه دارند غنيمت شمرد؛ هم چنانكه بايد قدوم نسل جديد را كه در فضاى جمهورى اسلامى رشد يافته، گرامی داشت و نظرات، دیدگاهها و مطالبات آنها را دید و شنید.

براى شناخت نامزدهای ریاست جمهوری و در پسِ شعارها و وعده‌ها، بايد دیدگاه‌ها، سوابق و برنامه‌های  آنها را رصد کرد تا وارستگى از قدرت طلبى، باندبازى ‏و گروه‌گرايى و پاى بندى به «مبانى ‏اسلامى»، وفادارى به «قانون اساسى» و التزام به «ولايت فقيه» در ایشان کشف شود؛ چرا که وابستگى‏‌هاى جناحى منفعت طلبانه كه اسلام، قانون اساسى و رهبرى نظام را تحت الشعاع قرار مى‌دهد آفت بزرگى است كه مسئوليت سنگين رئیس‌جمهور را ضايع و منافع ملى را قربانى مى‌كند.

در پايان از خداوند بزرگ مى‌خواهيم كه روح بلند بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، قرین رحمت الهی باشد و نظام اسلامى ما و در رأس آن رهبر معظم انقلاب «مدظه العالی» را با الطاف خاصه خود یاری فرمايد و مردم متعهد ايران را در اين امتحان الهى سربلند نموده و آنان را در جلب رضاى خود، توفيق عنايت فرمايد ان‌شاء‌الله.  

محمدعلی موحدی کرمانی 

رئیس مجلس خبرگان رهبری

انتهای پیام

نظر شما