شناسهٔ خبر: 67492180 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

دعوت مجدد خبرگان رهبری از مردم شریف برای مشارکت فعال در انتخابات

مجلس خبرگان رهبری با صدور بیانیه‌ای از همه مردم شریف کشورمان دعوت کرد در انتخابات حضور حداکثری داشته باشند.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، متن بیانیه به این شرح است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم


ملت رشید ایران!

اینک که انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به مرحله دوم کشیده شده، مجلس خبرگان رهبرى با سپاس و قدردانی از آحاد مردم بزرگ ایران که در مرحله نخست انتخابات شرکت کردند، ضمن دعوت مجدد از تمام مردم شریف کشورمان برای مشارکت فعال و آگاهانه در انتخابات ۱۵ تیر بر نکات زیر تأکید می‌نماید.

بی شک حضور و مشارکت پرشور ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری برای کشور ثمرات بسیاری به دنبال خواهد داشت و ضمن خنثی کردن توطئه‌های آشکار و پنهان دشمنان قسم خورده این سرزمین بلندآوازه، موجب افزایش همبستگی، ارتقاء سرمایه اجتماعی و تقویت وحدت ملی می‌شود.

انتخابات علاوه بر آنکه «حق اجتماعى» است یک «مسئولیت شرعى» و تکلیف الهى است. از این رو، همگان موظفیم که در اداء این تکلیف، اهتمام جدى داشته و در گزینش رئیس جمهوری که به موازین اسلامى پاى ‏بند بوده و به «دیانت»، «لیاقت» و «تخصص» او اطمینان داریم دقت کنیم و بدانیم که رأى امروز ما ضمن اینکه صلاح و سداد آینده کشور را رقم می‌زند، برگى از پرونده‏اى است که در پیشگاه شهیدان این آب و خاک بازخوانى مى شود.

مسند ریاست جمهوری را باید حلقه وصل نسل دیروز و فردا شمرد؛ نسلى که با جهاد و فداکارى خود انقلاب ‏اسلامى را پدید آورد و بیش از چهار دهه استقامت از آن حراست کرد با نسلى که آینده کشور بر قله اندیشه و اراده‏ او قرار مى گیرد و فرداى ایران اسلامى در انتظار تدبیر اوست. از این رو باید حضور پیش‏کسوتان نهضت و پیشگامان انقلاب را که کوله ‏بار عظیمى از جهاد مخلصانه و خدمت صادقانه به ‏همراه دارند غنیمت شمرد؛ هم چنانکه باید قدوم نسل جدید را که در فضاى جمهورى اسلامى رشد یافته، گرامی داشت و نظرات، دیدگاه‌ها و مطالبات آنها را دید و شنید.

براى شناخت نامزد‌های ریاست جمهوری و در پسِ شعار‌ها و وعده ها، باید دیدگاهها، سوابق و برنامه‌های آنها را رصد کرد تا وارستگى از قدرت طلبى، باندبازى ‏و گروه گرایى و پاى بندى به «مبانى ‏اسلامى»، وفادارى به «قانون اساسى» و التزام به «ولایت فقیه» در ایشان کشف شود؛ چرا که وابستگى‏هاى جناحى منفعت طلبانه که اسلام، قانون اساسى و رهبرى نظام را تحت الشعاع قرار مى دهد آفت بزرگى است که مسئولیت سنگین رئیس جمهور را ضایع و منافع ملى را قربانى مى کند.

در پایان، از خداوند بزرگ مى خواهیم که روح بلند بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، قرین رحمت الهی باشد و نظام اسلامى ما و در رأس آن رهبر معظم انقلاب «مدظه العالی» را با الطاف خاصه خود یاری فرماید و مردم متعهد ایران را در این امتحان الهى سربلند نموده و آنان را در جلب رضاى خود، توفیق عنایت فرماید ان شاءالله. 


محمدعلی موحدی کرمانی
رئیس مجلس خبرگان رهبری

انتهای پیام/ 

نظر شما