شناسهٔ خبر: 67497136 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار گیلان:

دنیا به وجود دانشمندان ایرانی در حوزه سلامت غبطه می‌خورد

استاندار گیلان با بیان اینکه متخصصان و فوق تخصصان داخلی در درمان انواع بیماری ها قدرت علمی و توان بالایی دارند گفت: امروزه ایران بزرگ مقصد درمان بیماری های سخت و صعب‌العلاج شده است و دنیا به وجود دانشمندان بنام ایرانی در حوزه سلامت، غبطه می خورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، اسدالله عباسی استاندار امروز_ چهارشنبه سیزدهم تیر_ در آئین آغاز به کار دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران در تالار مرکزی رشت اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در علم و فناوری استعداد و توانمندی بالایی دارد.

وی با بیان اینکه سطح بالای علم، دانش و فناوری‌های در اختیار متخصصان داخلی، ایران را در عرصه‌های جهانی قدرت آفرین کرده است، افزود: دستاوردها و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران با پیش از انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست و رشد قابل توجهی داشته است.

استاندار گیلان با بیان اینکه
متخصصان و فوق تخصصان داخلی در درمان انواع بیماری‌ها قدرت علمی و توان بالایی دارند، خاطرنشان کرد: امروزه ایران بزرگ مقصد درمان بیماری‌های سخت و صعب‌العلاج شده است و دنیا به وجود دانشمندان بنام ایرانی در حوزه سلامت، غبطه می‌خورد.

عباسی با بیان اینکه برگزاری رویدادهای علمی و تحقیقاتی را در توسعه پزشکی مؤثر است، تصریح کرد: هم افزایی علمی و تحقیقاتی متخصصان در توسعه خدمات سلامت و درمان به روز بیماری‌ها مؤثر و باید بیشتر شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه قشر فرهیخته سلامت در انتخابات روز جمعه نقش مؤثری دارند، گفت: حضور پر شور در انتخابات و انتخاب نامزد اصلح دو راهبردی از راهبردهای اساسی از سوی مقام معظم انقلاب اسلامی است که قشر ذی‌نفوذ و مؤثر جامعه پزشکی باید در ترویج و نهادینه شدن آن بیشتر تلاش کنند.

۹۵ درصد سوختگی‌ها با آگاهی دادن به مردم قابل پیشگیری است

دنیا به وجود دانشمندان ایرانی در حوزه سلامت غبطه می‌خورد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان صبح امروز در آئین اظهار کرد: برگزاری کنگره ملی سوختگی در گیلان و شهر رشت فرصت مغتنمی را در استان فراهم کرده است تا اساتید و دانشمندان باتجربه و متخصصان جوان سوختگی کشور دور هم جمع شوند و مطالب علمی نوین و موضوعات قابل بحث در این زمینه مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه سالانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر در کشور دچار سوختگی می‌شوند، افزود: طی سال گذشته، در گیلان بیش از ۱۲ هزار و ۶۰۰ نفر به صورت سرپایی و حدود ۶ هزار نفر در اثر سوختگی به اورژانس مراجعه کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: طی سال گذشته بیش از ۸۰۰ بیمار در مرکز آموزشی درمانی ولایت رشت بستری شدند و ۹۱ تن در اثر انواع سوختگی‌هایی که برای آن‌ها حادث شده، جان خود را از دست دادند.

آشوبی با بیان اینکه سوختگی یک بیماری شایع است و افراد مختلف را درگیر می‌کند، تصریح کرد: توده مردم درگیر سوختگی هستند، بنابراین باید آگاهی عمومی را افزایش دهیم زیرا که ۹۵ درصد سوختگی‌ها قابل پیشگیری بوده و با آگاهی دادن به مردم می‌توانیم به پیشگیری و درمان سوختگی کمک کنیم.

وی گفت: مشکلات زیرساختی در بخش‌های گرمایی، از جمله عوامل ایجاد سوختگی در کشور و حتی در گیلان است، لذا با اصلاح الگوهای مصرف و بهره‌گیری از سوخت و مدیریت دمای وسایل گرمایشی و آبگرمکن ها و موارد این‌چنینی می‌توان از سوختگی پیشگیری کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه سوختگی می‌تواند تا سال‌ها فرد را دچار عدم کارکرد اجتماعی و اقتصادی کند، افزود: سوختگی علاوه بر بار اقتصادی درمان، از کار افتادگی اجتماعی را به دنبال دارد و بار روانی آن بر فرد و خانواده بسیار زیاد است.

آشوبی با بیان اینکه نظام سلامت به عنوان متولی تأمین و ارتقای سطح سلامت جامعه در کاهش بروز سوانح سوختگی نیز تکلیف دارد، گفت: به کار گرفتن شیوه‌ها و سبک‌های نوین برای کاهش بروز بلایای سوختگی و کاهش آسیب‌های فردی و اجتماعی مؤثر بر سلامت از جمله تکالیف دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

وی با اشاره به آمارهای سوختگی در استان گیلان، گفت: گروه‌های سنی ۲۰ تا ۴۰ سال بیشتر در معرض خطر سوختگی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه سوختگی با آتش شایع‌ترین نوع سوختگی است، اضافه کرد: سوختگی با مایعات در کودکان بیشتر بوده و برخی از مردم در معرض سوختگی‌های الکتریکی و شیمیایی و استنشاقی قرار دارند و یا عموماً مردان بیشتر درگیر سوختگی هستند.

به گزارش ایمنا، دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران صبح امروز با حضور ۴۰۰ تن از شرکت کنندگان به مدت دو روز در تالار مرکزی شهر رشت آغاز به کار کرد.

این کنگره در محورهای بیهوشی و مراقبت‌های ویژه در سوختگی، مدیریت بیماران سوختگی در اورژانس‌های پیش‌بیمارستانی، پرستاری در سوختگی، بازتوانی در سوختگی، هوش مصنوعی و یادگیری عمیق در سوختگی، جراحی‌های ترمیمی و زیبایی در سوختگی، مهندسی بافت و درمان‌های نوین در سوختگی و پزشکی بازساختی، دستاوردهای دانش بنیان در سوختگی و سلامت روان در سوختگی برگزار خواهد شد.

در این کنگره کشوری ۳۶۱ مقاله رسیده و ۴۲ مقاله به صورت شفاهی ارائه می‌شود و علاوه بر آن تعداد ۱۱۸ پوستر آموزشی نیز پذیرفته شده است.

قرار است در این کنگره ۴۵ سخنرانی آموزشی ارائه، شش میز گرد و هفت کارگاه برگزار شود.

سالانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر در کشور دچار سوختگی می‌شوند در حالی که ۹۵ درصد سوختگی‌ها قابل پیشگیری است.

گروه‌های سنی ۲۰ تا ۴۰ سال عمدتاً مردان بیشتر در معرض خطر سوختگی هستند و سوختگی با آتش شایع‌ترین نوع سوختگی است.

نظر شما