شناسهٔ خبر: 67496021 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رپورتاژ آگهی

اتو مسافرتی یا مینی اتو چیست؟

اتو مسافرتی به دلیل وزن و حجم کمتر نسبت به اتو عادی باعث شده تا در سفر به راحتی از این دستگاه استفاده کرد. در این مقاله به طور کامل اتو مسافرتی را بررسی می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

امکانات دنیای مدرن مسافت‌ها را کوتاه کرده است و سفرها را پرشمار. در این مقاله با اتوی مسافرتی یا مینی اتو آشنا خواهید شد، وسیله‌ای که می‌تواند در مسافرت‌ها به حفظ ظاهر زیبا و آراسته شما کمک کند. قابلیت‌ها و کاربرد بالا به همراه حجم و وزن کم این دستگاه باعث شده تا مینی اتو به یکی از وسایل همراه بسیاری از افراد در سفر تبدیل شود.

همان‌طور که از نام مینی اتو پیدا است این مدل از اتو، تقریبا همان اتوی معمولی است که در سایز کوچک‌تر تولید شده است. سایز کوچک‌تر مینی اتو باعث شده تا امکان جابجایی آن هنگام سفر به راحتی فراهم شود. علاوه بر اندازه، مینی اتو یا اتوی مسافرتی دارای وزن کمتری نسبت به اتو بخار خانگی است.
در این مقاله با مینی اتو یا اتوی مسافرتی و کاربردهایش آشنا خواهید شد. روش کار، قابلیت‌های کاربردی و نکات مهمی که در زمان خرید اتوی مسافرتی باید به آن‌ها توجه کنید هم در ادامه آمده است.

اتو مسافرتی از چه قسمت‌هایی تشکیل شده است؟

یکی از مزایای اتو مسافرتی وزن سبک آن است. دلیل این وزن کم هم بیشتر به جنس بدنه مینی اتو که از پلاستیک است مربوط می‌شود. سیم برق مینی اتو معمولا بلند نیست تا جای کمتری بگیرد، ولی طول نه چندان بلند سیم اتو در آن حد نیست که اتو کشیدن را سخت کند.
کفه مینی اتو نقش مهمی در راحتی اتوکردن و کیفیت برطرف کردن چین و چروک لباس‌ دارد. کفه اتو مسافرتی از موادی مانند سرامیک، تیتانیوم، آلومینیوم، تفلون، استیل و ... ساخته می‌شود. مخزن آب بخش دیگر اتو مسافرتی است. ظرفیت مخزن آب اتو مسافرتی خیلی زیاد نیست و اگر تعداد لباس‌ها چند عدد باشد معمولا نیاز به پرکردن دوباره مخزن وجود دارد. بیشتر اتوهای مسافرتی دارای دسته هستند و در بین اتوهای دسته‌دار، آن‌های که دارای دسته تاشو هستند برای سفر مناسب‌تر هستند. پنل تنظیم کننده دما معمولا یا به صورت ریلی و یا به صورت چرخشی است.

کاربردهای اتو مسافرتی

بیشترین جایی که این وسیله کارآیی خود را نشان می‌دهد در مسافرت است. مینی اتو را به راحتی می‌توان در چمدان و یا حتی کوله‌پشتی قرار داد و در هنگام سفر با خود جابجا کرد. به خاطر کوچک بودن اندازه مینی اتو، در اماکنی که محدودیت فضا وجود دارد هم مینی اتو گزینه مناسبی است؛ مثلا خوابگاه‌ها یا فضاهای شرکتی و اداری که جلسات رسمی در آن‌ها برگزار می‌شود. در چنین فضاهایی و یا در سفر که امکان استفاده از اتوی خانگی و یا خشکشویی به راحتی میسر نیست، اتو مسافرتی گزینه‌ای قابل اعتنا شمرده می‌شود.

اندازه کوچک اتو مسافرتی در اتوکاری ظریف یک مزیت به حساب می‌آید. لباس‌هایی که دارای منجوق‌دوزی هستند و یا لباس‌های کوچک که در عروسک‌سازی استفاده می‌شوند، نمونه‌هایی از دست این موارد هستند.

اتو مسافرتی چگونه کار می‌کند؟

روش کار اتو مسافرتی مانند اتوی عادی است. این اتو برای کار باید به جریان برق وصل شود تا با کمک انرژی الکتریسیته، گرمای لازم برای اتوکردن و تولید بخار را داشته باشد. دمای اتو قابل تنظیم است و می‌توان متناسب با جنس پارچه دمای مناسب را انتخاب کرد. با پرکردن مخزن آب اتو قابلیت استفاده از حالت اتو بخار هم در دسترس است. اگر به کفی اتو نگاه کنید منافذ بخار را به راحتی مشاهده خواهید کرد. به این ترتیب می‌توان با استفاده از مینی اتو در مسافرت، چین و چرک لباس‌ها را برطرف کرد.

قابلیت‌های اتو مسافرتی

سیستم ضد چکه: چکیدن قطره‌های آب بر روی لباس هنگام اتو کشیدن یکی از مشکلات رایج بیشتر اتوها است. این قطره‌ها باعث لک شدن لباس می‌شوند که سیستم ضد چکه اتو مسافرتی باعث جلوگیری از بروز این مشکل می‌شوند.

سیستم ضد رسوب: رسوب در مخزن اتو اتفاق می‌افتد. در مخزن اتو مسافرتی یک فیلتر تعبیه شده تا از رسوب گرفتن داخل مخزن جلوگیری شود.

سیستم خاموش شدن خودکار: این سیستم در هر دو وضعیت افقی و عمودی قرار داشتن اتو مسافرتی عمل می‌کند. هنگامی که اتو در وضعیت افقی قرار داشته باشد و چند ثانیه بی‌حرکت باشد، اتو مسافرتی به صورت خودکار خاموش می‌شود. وقتی اتو در وضعیت عمودی، چند دقیقه ثابت باشد هم این سیستم اتو را خاموش می‌کند. قابلیت خاموش کردن خودکار باعث جلوگیری از سوختن لباس در اثر فراموشی و خطرات دیگر روشن ماندن طولانی اتو مانند آسیب به دستگاه می‌شود.

سیستم تمیزکاری خودکار: با کمک این سیستم رسوبی که روی فیلتر مخزن آب جمع شده تمیز می‌شود.

سیستم بخاردهی عمودی: در مسافرت امکان استفاده از میز اتو و وسایل کمکی وجود ندارد. سیستم بخاردهی عمودی کمک می‌کند تا بتوان لباس‌ها را حتی وقتی روی رخت‌آویز قرار دارند هم اتو کرد. مطمئنا این قابلیت یکی از کاربردی‌ترین قابلیت‌های اتو مسافرتی به حساب می‌آید.

اتو مسافرتی یا مینی اتو چیست؟

توان اتو یکی از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب اتو مسافرتی به حساب می‌آید. توان بالاتر باعث می‌شود تا اتو کشیدن با کیفیت بهتری صورت پذیرد. هر چند توان بالاتر باعث مصرف جریان برق بیشتری خواهد شد اما نقش مهمی در نتیجه بهتر اتو کشیدن را دارا است.
توجه به جنس قسمت‌های مختلف اتو مسافرتی مخصوصا کفه، در زمان انتخاب اتو عاملی تاثیرگذار است. قابلیت‌های اتو مسافرتی که در قسمت قبل درباره آن‌ها صحبت شد را هم در انتخاب اتو مسافرتی باید به یاد داشت. شاید همه این قابلیت‌ها برای شما کارآیی نداشته باشند، اما توجه به قابلیت‌های مورد نیازتان باعث انتخابی مناسب‌تر خواهد شد.

معرفی بهترین برندهای اتو مسافرتی

از بین انواع مختلف اتو مسافرتی موجود در بازار، برخی دارای کیفیت و ساخت بهتری نسبت به سایر مدل‌ها هستند. اتوهای تولیدی شرکت‌های بوش، تفال، فیلیپس و پاناسونیک از این دسته به حساب می‌آیند. هر کدام از این برندها اتوهای مختلفی را با قابلیت‌های بالا روانه بازار کرده‌اند که در بین آن‌ها، اتو مسافرتی بوش مدل TLB5000GB به عنوان یکی از بهترین‌ها شناخته می‌شود.

نتیجه‌گیری

در این مقاله با یک وسیله کاربردی در سفر و اماکنی که دارای محدودیت فضا هستند آشنا شدیم. قابلیت‌ها و کاربرد گسترده مینی اتو دلیل قابل قبولی است تا در چمدان خود جایی برای مینی اتو یا اتوی مسافرتی باز کنید.

همان‌طور که متوجه شدید روش کار با اتوی مسافرتی، راحت و بدون دردسر است. اگر قصد تهیه اتو مسافرتی را دارید به قابلیت‌ها و نکات مهم هنگام خرید مینی اتو که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد دقت ویژه داشته باشید.

نظر شما