شناسهٔ خبر: 67495692 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

در اصفهان فرد قطعی مبتلا به تب دنگی نداشته‌ایم

مونا فاطمی‌نژاد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: شناسایی افراد مشکوک و علامت‌دار به تب دنگی به معنی ورود بیماری به استان نیست؛ چنان‌که تاکنون نیز همۀ این افراد آزمایششان منفی بوده است. درواقع، تا این لحظه در اصفهان هیچ فرد قطعی مبتلا به تب دنگی نداشته‌ایم.

صاحب‌خبر -

پژمان عقدک در گفت‌وگو با ایسنا و با تأکید بر اینکه برخی رسانه‌ها در بازتاب مسئلۀ تب دنگی در اصفهان به اشتباه دچار شده‌اند، توضیح داد: وقتی از تب دنگی صحبت می‌کنیم، باید میان فرد مشکوک و فردی که پزشک تشخیص قطعی درخصوص ابتلای او داده است، تمایز قائل شد.

او ادامه داد: تاکنون در اصفهان افرادی بوده‌اند که به تب دنگی مشکوک باشند، بستری شوند و تحت مراقبت و آزمایش قرار بگیرند، اما هیچ‌کدام مبتلا نبوده‌اند و آزمایش همگی منفی بوده است. بنابراین، اگر بپرسید که در اصفهان و از ابتدای سال ۱۴۰۳ شخص مشکوک به تب دنگی داشته‌ایم، پاسخ مثبت است اما پزشکان نتیجۀ آزمایش همگی را نفی اعلام کرده‌اند.

عقدک با ذکر این نکته که استان‌های جنوبی و شمالی بیش از دیگر نقاط درگیرند و غالباً منشاء شیوع این بیماری از همین مناطق است، اظهار کرد: استان‌های سیستان‌ و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان در جنوب و استان‌های گلستان، مازندران و گیلان در شمال از مناطقی هستند که در کشورمان بیمار تب دنگی و پشه شناسایی شده است.

او یادآور شد: بنابراین، تأکید می‌کنم که هیچ بیمار مثبتی تاکنون در استان اصفهان تشخیص داده نشده است و فقط نقاط یادشده درگیر این بیماری بوده‌اند. شناسایی افراد مشکوک و علامت‌دار به معنی ورود بیمار به استان نیست؛ چنان‌که تاکنون نیز همۀ این افراد آزمایششان منفی بوده است.

انتهای پیام

نظر شما