شناسهٔ خبر: 67493705 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

ویژه برنامه‌های هفته خانواده تا ۱۶ تیر ادامه دارد - اکونیوز

اقتصاد ایران: رئیس فرهنگسرای خانواده گفت: ویژه برنامه‌های هفته ملی خانواده با هدف اهمیت و عظمت ساختار خانواده از ۱۱ تیر آغاز شده و تا ۱۶ تیر در فرهنگسرای خانواده ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، ویژه برنامه‌های هفته ملی خانواده با هدف ارتقای کیفیت زندگی، تحکیم بنیان خانواده و ارتقای نشاط در خانواده‌ها به میزبانی فرهنگسرای خانواده برگزار می‌شود.

شیوا مقدم رئیس فرهنگسرای خانواده درباره برنامه‌های این مرکز به مناسبت هفته خانواده گفت: با توجه به اهمیت و عظمت ساختار خانواده از نگاه قرآن به منظور ایجاد جامعه‌ای خانواده‌محور بر پایه الگوی اسلامی «هم اندیشی بانوان مدیر و فعال قرآنی» برگزار می شود.

وی ادامه داد: نوجوانی را می‌توان مهمترین دوره‌ زندگی هر فرد دانست که ویژگی‌های رشدی آن می‌تواند بـر اختلالات روانی رفتاری فرد در آینده اثر بگذارد همچنین مسائل خانواده و نوجوانان در جامعه ما از حساسیت زیادی برخـوردار اسـت، خـانواده بـه عنوان یک عامل اساسی برای حفظ سلامت جامعه محسوب می‌شود، علاوه بر این، خانواده به عنوان یک واحد زیستی_اجتماعی در جهت تربیت و پرورش ابعـاد مختلـف روحـی_روانـی و رشد عاطفی مطلوب اعضاء جدید جامعه که کودکان و نوجوانان هستند نقـش اساسـی ایفا می‌کند، بنابراین کتابچه «نوجوانانه» به منظور معرفی کتاب های مرتبط با حوزه نوجوانان و خانواده در هفته ملی خانواده منتشر می شود.

مقدم گفت: همایش «خانواده خشنود» با سخنرانی اساتید مطرح در حوزه روانشناسی و خانواده با اعطای گواهینامه معتبر ویژه متخصصان و علاقه مندان حوزه سلامت و خانواده همزمان با هفته ملی خانواده برگزار می شود. همایش «خانواده دوست داشتنی من» با حضور خانواده شهرداری منطقه شش در یک فضای صمیمانه برگزار می شود.

وی ادامه داد: دستیابی به یک خانواده ایده آل و سالم به عنوان پایه‌های یک جامعه سالم لازم است همه اعضای خانواده و بویژه زن و شوهر نقش خود را به درستی ایفا کنند و لازمه خانواده ایده آل، تربیت صحیح و اصولی کودک است به همین منظور کارگاه‌ «خانواده سالم» از دیگر برنامه‌های این مرکز به مناسبت هفته ملی خانواده است. نمایش «ریشه درخت» و نمایشنامه خوانی «من و پدرم» به کارگردانی زهرا جربان با هدف گسترش فرهنگ آرامش و مهربانی در سالن نمایش فرهنگسرای خانواده اجرا می شود.

رییس فرهنگسرای خانواده گفت: کنسرت موسیقی خانواده به سرپرستی شاهرخ شیردوست از دیگر برنامه های این مرکز به مناسبت هفته ملی خانواده است.

روز ۲۵ ذیحجه از سال ۱۳۸۶ به عنوان روز ملی خانواده و تکریم بازنشستگان در تقویم رسمی کشور درج شده است؛ علت انتخاب این روز شأن نزول آیه «هل اتی» در سوره دهر که راجع به خانواده و استحکام پایه‌های آن است، عنوان شده است. این سوره در شأن اهل بیت پیامبر (ص) است و به همین مناسبت از سوی شورای فرهنگ عمومی همراه با تکریم بازنشستگان روز خانواده نیز نام گذاری شده است.

نظر شما