شناسهٔ خبر: 67493211 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۰ درصد پرونده طلاق های توافقی البرز منجر به سازش شد

کرج - ایرنا - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل البرز گفت که با ورود این معاونت ۳۰ درصد از طلاق های توافقی و یک طرفه دراین استان در سال گذشته منجر به سازش شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از دادگستری البرز، " فرید نجف نیا" روز چهارشنبه با حضور مسئولان مراکز مشاوره خانواده البرز اظهار کرد: پرونده‌های طلاق‌ توافقی و یک‌طرفه که از دفاتر خدمات قضایی، شعب مختلف دادگاه های خانواده و تجدید نظر به این مراکز ارجاع شده بود، ۳۰ درصد منجر به سازش شده و این موضوع نشان‌دهنده‌ی اثربخشی فرآیند مشاوره در اختلافات خانوادگی است.
وی اضافه کرد: طی سال گشته با برگزاری ۱۲ هزار و ۲۲۳ جلسه مشاوره پیش از طلاق در مراکز مشاوره دادگستری کل استان البرز و ارائه خدمات مشاوره‌ای به سه هزارو ۷۴۱ زوج متقاضی طلاق در این مراکز خدمات ارائه شده است.

۳۰ درصد پرونده طلاق های توافقی البرز منجر به سازش شد

رییس شورای مشورتی مراکز مشاوره خانواده استان البرز به ارائه گزارشی از اقدامات مراکز مشاوره مذکور در سال گذشته پرداخت و گفت: ارائه خدمات غربالگری در سامانه تصمیم به یک هزارو ۱۷۰ زوج مراجعه کننده به این مراکز، برگزاری ۷۲ کارگاه آموزشی سبک زندگی برای ۶۴۸ نفر از متقاضیان طلاق و انجام ۱۲ مورد بازرسی‌ میدانی از مراکز مشاوره پیش از طلاق در شهرستان‌های فردیس، ساوجبلاغ، کرج و نظرآباد، بخشی از این اقدامات بود.

نجف نیا همچنین بر اهمیت مشاوره در درمان اختلالات روانشناختی، بهبود ارتباطات و افزایش عزت‌نفس و تاب‌آوری، بر ضرورت توسعه کمی و کیفی مراکز مشاوره تأکید کرد.

نظر شما