شناسهٔ خبر: 67492496 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

۶۱ روستای استان بوشهر از آب سالم برخوردار شدند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از بهره‌مندی ۶۱ روستای استان از آب شرب سالم و بهداشتی پایدار در دولت شهید رئیسی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ابوالحسن عالی اظهار کرد: در دولت سیزدهم ۶۱ روستای استان از آب شرب سالم و بهداشتی پایدار برخوردار شد که این مهم ناشی از نگاه راهبردی شهید رئیسی به جامعه زحمتکش روستایی بوده است.

وی افزود: در این شمار روستا ۱۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال طرح آبرسانی اجرا شده که این طرح‌ها شامل ۹ مخزن با ظرفیت ۵۶ هزار متر مکعب، سه ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۱۲۶.۵ لیتر بر ثانیه، ۱۱۰ کیلومتر خط انتقال و ۳۲۴ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه آب شرب مورد نیاز این طرح‌ها در قالب ۲۱ حلقه چاه‌های محلی و سد کوثر تأمین شده است، خاطرنشان کرد: یکی از نقاط عطف دولت سیزدهم در حوزه روستایی در بخش آبرسانی، افزایش سطح رضایتمندی جامعه هدف بوده است.

عالی اضافه کرد: با ورود استان بوشهر به روزهای تیر به دلیل افزایش گرما و رطوبت میزان آب شرب در بخش خانگی با افزایش خیره‌کننده‌ای مواجه شده است.

وی افزود: شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در این راستا از مشترکان انتظار دارد تا با مصرف بهینه آب زمینه را برای تأمین آب پایدار هم‌استانی‌ها فراهم کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر عنوان کرد: این شرکت از مدت‌ها قبل با هدف عبور موفق از پیک بار مصرف آب در تابستان تمهیدات ویژه‌ای در بازه‌های زمانی کوتاه، میان و بلندمدت اجرایی کرده است.

منبع: فارس

نظر شما