شناسهٔ خبر: 67494628 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۰ درصد از جمعیت شاغل محلات در بخش گل فعالیت دارند

خمین - ایرنا - رئیس اداره جهاد کشاورزی محلات گفت: بیش از پنج هزار نفر معادل ۳۰ درصد از جمعیت شاغل این شهرستان در بخش گل این شهرستان اشتغال دارند.

صاحب‌خبر -

عباس ارشدی روز چهارشنبه‌ در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۴۲۰ هکتار گلخانه و بیش از ۶۰۰ هکتار فضای باز در این شهرستان در فصول مختلف سال انواع گل‌های زینتی را تولید و روانه بازار می‌کنند.

وی، گل‌های شاخه بریده تولیدی در محلات را شامل انواع لیسیانتوس، زنبوری، زنبق، نرگس، گلایل، مریم، آلسترومریا و رز بیان کرد.

رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان محلات اظهار کرد:پارسال ۲۳۰ میلیون ساخته تنوع گل های شاخه بریده به ارزش پنج هزار میلیارد ریال در این شهرستان تولید و روانه بازار شد.

ارشدی، تولید گل شهرستان محلات را شامل ۲۵ میلیون گلدان، ۹۰ میلیون انواع گل‌های فضای باز، ۲۲ میلیون گل شاخه بریده و ۲۵ میلیون درخت و درختچه زینتی عنوان کرد.

وی ادامه داد: سابقه گل‌کاری در محلات بیش از ۷۰ سال است و این شهرستان بیشترین سطح زیر کشت و پرورش انواع گل و گیاه زینتی را در کشور دارد.

رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان محلات اضافه کرد: تولید ۳۵۰ نوع مختلف گیاهان زینتی، آپارتمانی و فضای سبز، این خطه را به یکی از قطب‌های پرورش و تجارت گل و گیاه ایران تبدیل کرده است.

ارشدی گفت: وجود پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی در محلات، تولید و تکثیر انواع گونه‌های گل‌های شاخه بریده، درختچه و گیاهان آپارتمانی و نیز تولید و صدور انحصاری بید قرمز از این شهرستان از دیگر ظرفیت‌ها است.

رئیس جهاد کشاورزی محلات یادآور شد: ۱۸ درصد سطح زیر کشت گل و گیاه، ۱۲ درصد از تولید انواع گل شاخه بریده، ۸۰ درصد تولید گل‌های فصلی نشایی، ۲۱ درصد از تولید درخت و درختچه‌های زینتی و ۱۴ درصد از گیاهان آپارتمانی کشور در محلات تولید می‌شود.

شهرستان محلات مشهور به شهر گل ایران، در جنوب استان مرکزی واقع شده و دارای ۵۵ هزار نفر جمعیت است.

نظر شما