شناسهٔ خبر: 67491945 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

فرمان «آتش به اختیار» میرباقری به طرفداران سعید جلیلی/با طرفداران پزشکیان تماس بگیرید و آنها را هدایت کنید /باید رأی قالیباف را جلب کنیم

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم گفت: در بین طرفداران قالیباف که به ایشان رأی داده‌اند، تلاش کنیم که رأی آنها را به سمت جلیلی، با گفت‌وگوی منطقی، جلب کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،سید محمدمهدی میرباقری در پیامی تصویری در آستانه مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات رئیس جمهوری، با تأکید بر اینکه هزاران نفر از طرفداران جلیلی بالقوه ظرفیت اداره یک ستاد انتخاباتی را دارند، گفت: تقاضای حقیر این است که هر کدام از این عزیزان منتظر ستاد مرکزی نباشند و به صورت «آتش به اختیار» خودشان ستادهایی را تشکیل بدهند؛ برای خودشان اتاق فکر درست کنند و تلاش کنند که با خلاقیت، ابتکار و نوآوری راه را باز کنند.

آنگونه که جماران روایت کرده، رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم، افزود: گمان می‌کنم اگر سه کار را منظور نظر داشته باشیم، ان شاء الله موفق می‌شویم. یکی اینکه برای افزایش مشارکت تلاش کنیم. یعنی به صورت عمومی در جامعه با بدنه عمومی مردم عزیز مرتبط شویم و کسانی که شرکت نکرده‌اند را دعوت به مشارکت و انتخاب اصلح کنیم. دوم اینکه در بین طرفداران دکتر قالیباف که به ایشان رأی داده‌اند، تلاش کنیم که رأی آنها را به سمت دکتر جلیلی، با گفت‌وگوی منطقی، جلب کنیم. سوم حتی اگر بتوانیم با طرفداران دکتر پزشکیان تماس بگیریم و آنها را هم به سمت انتخاب اصلح هدایت کنیم، کار شایسته و به جایی است.

وی تأکید کرد: فقط در این تلاش گسترده‌ای که ان شاء الله در این سه دامنه انجام می‌شود، تقاضای حقیر این است که عدالت و تقوای الهی را رعایت کنیم. من می‌دانم بسیاری از طرفداران دکتر پزشکیان آدم‌های صالح و مصلحی هستند؛ البته به فرموده قرآن کریم « وَلا یَجرِمَنَّکُم شَنَآنُ قَومٍ عَلیٰ أَلّا تَعدِلُوا ۚ اعدِلوا هُوَ أَقرَبُ لِلتَّقویٰ»؛ خداوند می‌فرماید اگر یک گروهی از مدار عدالت و انصاف خارج شدند، رفتار و گفتار نامناسبی داشتند، موجب نشود که شما از مدار عدالت خارج شوید؛ ما عدالت را رعایت کنید و این به تقوای الهی نزدیک‌تر است.

میرباقری اظهار داشت: اگر ما توکل به خدا کنیم و با تقوای الهی پیش برویم «وَمَن یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَل لَّهُ مَخْرَجًا». خداوند متعال راه‌های بسته را به روی ما باز خواهد کرد. ممکن است آنها تهمت بزنند. از این دست تهمت‌هایی که امروز شایع شده و این شناعتی که ما دکتر جلیلی را متهم کنیم به «طالبانیسم»، و اینکه ایشان طرفدار تفکر طالبانی است، یک حرف غیرعادلانه، غیرمنصفانه و به تعبیر قرآن، شناعت است. این تهمت را در گذشته نسبت به شهید آیت‌الله رئیسی هم گفته‌اند.

وی افزود: اینها خیلی مشتری نخواهد داشت. شما در مقابل این تهمت‌ها، تهمت نزنید. شما عادلانه برخورد کنید، حقایق را به مردم بگویید و ان شاء الله با عنایت امام زمان(عج) کار به نتیجه خواهد رسید. ان شاء الله ما در یک قدمی پیروزی هستیم؛ اگر شما خوب تلاش، همت و توکل به خدا کنید، ان شاء الله این پیروزی در دسترس و فراهم است.

۲۷۲۱۸

نظر شما