شناسهٔ خبر: 67496071 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

رهبر انقلاب: کسانیکه پیشرفت کشور و اسلام را دوست دارند با حضورشان در انتخابات آن را نشان دهند

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: کسانی که اسلام و جمهوری اسلامی و پیشرفت کشور را دوست دارند، این موضوع را با حضور خود در انتخابات نشان دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (چهارشنبه ۱۳ تیرماه) در دیدارِ تولیت جدید، مدیران و جمعی از اساتید مدرسه عالی شهید مطهری نکاتی درباره دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح فرمودند که مشروح بیانات رهبر انقلاب به شرح زیر است:

پس فردا ما انتخابات داریم این انتخابات خیلی مهم است قبلاً هم ما گفتیم، البته در مرحله اول انتخابات مشارکت مردم آن‌چنان که انسان توقع داشت، نبود، کمتر از آن مقداری بود که توقع داشتیم و حدس زده می‌شد، افراد مختلفی حدس‌هایی درباره مشارکت می‌دادند و حدس‌ها هم بیشتر از آن چیزی بود که اتفاق افتاد. این عللی دارد کسانی که اهل سیاست هستند و نگاه جامعه‌شناسانه هستند، آن را بررسی می‌کنند، آنچه که مسلم است، این است که اگر کسی تصور کند که این عده‌ای که رأی نداده‌اند به‌خاطر این بوده که با نظام مخالف بودند، سخت در اشتباه است، این برداشت و این فهم ۱۰۰ درصد اشتباه است.

ممکن است تعدادی افرادی هستند که از یک مسئول خوششان نمی‌آید و یا تعداد افرادی باشند که از اصل نظام خوششان نیاید، این‌طور نیست که همچین کسانی نداشته باشیم، چرا هستند در کشور، آزادانه حرف هم می‌زنند و حرف‌هایشان را هم می‌شنویم و می‌دانیم که چه می‌گویند، یعنی این‌طور نیست که از چشمان پنهان باشند و دیده نشوند. کسانی هستند و می‌شناسیم که با اصل این نظام و اصل تشکیلات اسلامی حکومت، خیلی موافقتی ندارند، بله این‌ها هستند، لکن اینکه ما هر کسی که رأی نداده را به این‌ها ملحق کنیم، خیلی خطای بزرگی است، این خطا را نباید انسان مرتکب شود.

فردی ممکن است مشکل و یا گرفتاری دارد و یا حوصله ندارد و یا وقت نمی‌کند، انواع و اقسام موانع برای این کار وجود دارد، امیدواریم که انشا الله این مرحله دوم اجتماع مردم شوق‌انگیز و مایه آبرو برای نظام اسلامی باشد. این را مکرر عرض کردیم که مشارکت مردم برای نظام جمهوری اسلامی پشتوانه و مایه آبرو و مایه سربلندی است، اگر چنانچه مردم مشارکت واضح‌تر، بهتر و روشن‌تری داشته باشند، نظام جمهوری اسلامی این توانایی را پیدا خواهد کرد که حرف، نیّات و مقاصد خودش را چه در داخل کشور و چه در مجموعه‌ امتداد راهبردی کشور تحقق ببخشد و این فرصت خیلی بزرگی برای کشور است.

امیدواریم ان‌شاءالله خدای متعال دل‌های همه ما را هدایت کند به آنچه که مورد رضای او است و همه کسانی که اسلام و جمهوری اسلامی و پیشرفت کشور را دوست دارند و بهبود اوضاع کشور و پر کردن خلاء‌ها را دوست دارند، به‌وسیله آرایشان این را در روز جمعه ارائه کنند و نشان دهند و خداوند توفیق دهد که بتوانند بهترین را انتخاب کنند و کسی که بتواند این اهداف را انشا الله در کشور تحقق ببخشد.

نظر شما