شناسهٔ خبر: 67490089 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

قیمت جهانی طلا امروز 13 تیر 1403

طلا امروز بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۲۳۲۹ دلار و ۴۰ سنت معامله می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه تغییری نداشته است. سرمایه‌گذاران منتظر انتشار جزئیات آخرین اجلاس سیاستگذاری فدرال رزرو آمریکا هستند تا سرنخ‌های بیشتری در مورد زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور به دست آورند.

 

طلا امروز بدون تغییر نسبت به روز گذشته 2329 دلار و 40 سنت معامله می‌شود. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 0.19 درصدی به 2337 دلار و 80 سنت رسیده است.

 

تحلیلگران عقیده دارند بازار طلا ثابت بوده و هفته‌هاست در یک محدوده کوچک قرار دارد. قیمت طلا در سال جاری میلادی با توجه به انتخاب‌های متعددی که برگزار خواهد شد، احتمالا افزایش می‌یابد.


جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در آستانه انتشار گزارش آخرین جلسه این بانک گفت آمریکا به روند نزولی تورم بازگشته، اما سیاستگذاران قبل از آغاز کاهش نرخ بهره به اطلاعات بیشتری نیاز دارند تا مطمئن شوند این کاهش تورم تصویر درستی از اقتصاد آمریکا نشان می‌دهد.


به علاوه، سرمایه‌گذاران منتظر انتشار اطلاعات مربوط به اشتغال و گزارش نرخ حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی در آمریکا هستند.

 

تاجران حالا 67 درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو در ماه سپتامبر نرخ بهره را پایین بیاورد.کاهش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را پایین آورده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

 

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.66 درصد افزایش به 29 دلار و 86 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.21 درصدی 997 دلار و 12 سنت معامله می‌شود./ تسنیم

نظر شما