شناسهٔ خبر: 67489778 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

راهنمای جامع خرید اتصالات استیل

اتصالات استیل چیست؟ اتصالات استیل یا همان فیتینگ استیل (FITTING) یکی از رایج‌ ترین و پرکاربرد ترین قطعات در خطوط پایپینگ صنعتی به شمار می‌روند.

صاحب‌خبر -

رپرتاژ آگهی: اتصالات استیل چیست؟ اتصالات استیل یا همان فیتینگ استیل (FITTING) یکی از رایج‌ ترین و پرکاربرد ترین قطعات در خطوط پایپینگ صنعتی به شمار می‌روند. از انواع اتصالات استیل در سیستم لوله‌ کشی برای ایجاد انشعاب؛ تغییر زاویه خطوط لوله‌ کشی به‌صورت 45 درجه و 90 درجه و برای ایجاد تغییر سایز سیستم لوله کشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اتصالات استنلس استیل با متریال‌ های مختلفی تولید می‌گردد که شامل استیل 316، استیل 304 و استیل 316L می‌باشد. در این متن سعی داریم تا در مورد انواع اتصالات استیل، کاربرد اتصالات استیل، ویژگی اتصالات استیل، تفاوت متریال اتصالات استیل، و خرید و فروش انواع اتصالات استیل بپردازیم:

متریال‌ های رایج اتصالات استیل

همان‌ طور که گفته شد پر مصرف‌ ترین متریال در تولید اتصالات استیل متریال استیل 304 و 316 و 316L می‌باشد که به تشریح کلی ان می‌پردازیم:

استیل 304

متریال تشکیل‌ دهنده اتصالات استیل 304 شامل؛ فولاد ضد زنگ، 18 درصد کروم و 8 درصد نیکل، 8 درصد کربن می‌باشد که به نسبت متریال استیل 316 مقاومت کمتری در برابر خورندگی و زنگ زدگی دارد.

استیل 316

متریال تشکیل‌ دهنده اتصالات استیل 316 شامل؛ 75دهم درصد سلیکون، فسفر و گوگرد و مولیبدن می‌باشد که وجود مولیبدن با درصد بیشتر در اتصالات استنلس استیل 316 باعث شده تا این قطعات مقاومت بالاتری در برابر خورندگی و زنگ زدگی داشته باشند.

اتصالات استیل 316L

اتصالات استنلس‌ استیل 316L نیز متریال‌ های استیل 316 را دارد اما به دلیل داشتن مولیبدن بیشتر در تولید این متریال باعث ایجاد سختی بیشتر و تحمل بیشتر دما و فشار می‌گردد. که وجود مولیبدن بیشتر در این فلز باعث شده تا قیمت اتصالات استیل 316L بالاتر از استیل 304 و 316 باشد.

مولیبدن چیست؟

مولیبدن موادی است که به‌ شدت مقاومت در برابر خورندگی و زنگ‌ زدگی را افزایش می‌ دهد و در مکان‌ های که سیال‌های شور و اسیدی در جریان باشد مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

انواع اتصالات استیل

اتصالات استنلس‌ استیل در مدل‌ های مختلفی تولید می‌گردد که هر کدام از این مدل‌ ها در خطوط پایپینگ مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد به طور مثال اگر اتصالات جوشی استیل در خطوطی که نیاز به جوشکاری باشد استفاده می‌گردد، یا از اتصالات استیل دنده‌ ای برای خطوطی که نوع اتصالات آن دنده‌ ای باشد استفاده می‌شود و از اتصالات استیل کلمپی در خطوط پایپینگ صناعی دارویی و غذایی برای مکان‌های که اتصال به‌صورت کلمپی است استفاده می‌گردد. در ادامه به تشریح انواع اتصالات استیل با متریال‌های مختلف می‌پردازیم:

اتصالات استیل

اتصالات استیل جوشی

اتصالات استنلس‌ استیل جوشی در رده‌ ها و ضخامت‌ های مختلفی تولید می‌ گردد که شامل ضخامت SCH10، ضخامت SCH20، ضخامت SCH40، ضخامت SCH80، ضخامت SCH160 از سایز 8/3 تا 24 اینچ با متریال‌ های استیل 304 و 316 و 316L به صورت درزدار و مانیسمان از لوله‌ های درزدار و مانیسمان تولید می‌گردد

نکته:

تفاوت اتصالات درزدار استیل و اتصالات مانسمان استیل در نوع تولید آن است که اتصالات استیل درزدار از لوله‌ های درزدار و اتصالات مانسمان از لوله‌ های مانسمان تولید و عرضه می‌گردد.

اتصالات کلمپی استیل

اتصالات کلمپی استنلس‌ استیل از جمله اتصالاتی است که در صنایع دارویی و غذایی و صنایع لبنی بسیار پر کاربرد است و با متریال‌های استیل 304 و 316 به صورت اتصال دو طرف کلمپی و یکسر کلمپی و طرف دیگر رزوه‌ ای تولید می‌گردد. اتصالات کلمپی استیل 316 به خاطر موادی که با ان تولید می‌شود به صورت براق و داخل پولیش است که در سیستم‌ های غذایی از نظر بهداشتی بسار اهمیت دارد.

اتصالات استیل فشارقوی

اتصالات استنلس‌ استیل فشارقوی با متریال استیل 304L، 316L از سایز 8/3 تا 4 اینچ به صورت اتصال دنده‌ ای و جوشی و ساکت ولد با برندهای Tتایوان و مگا ایتالیا تولید می‌گردد. اتصالات فشار قوی استیل 316 با فشار کاری 2000، 3000 و 6000 که توان تحمل فشار و دماهای بالا را دارد تولید و عرضه می‌گردد.

اتصالات دنده‌ ای استیل

اتصالات دنده‌ ای کلاس 150 استنلس استیل از سایز 8/3 تا 4 اینچ با متریال استیل 304 و 316 به صورت اتصال دو طرف رزوه‌ ای یا دنده‌ ای با تحمل فشار 20 بار و دمای 160 درجه تولید می‌گردد. از اتصالات دنده‌ ای استیل 316 در خطوط پایپینگی که نوع اتصال به صورت دنده‌ ای باشد استفاده می‌گردد.

اتصالات استیل

اتصالات صنایع غذایی استیل

اتصالات صنایع غذایی استنلس‌ استیل به‌ صورت درزدار و مانیسمان داخل پولیش و ساده با برندهای اروپایی و چینی و ایرانی از سایز 25 تا 110 تولید و عرضه می‌گردد. این اتصالات به صورت 45 درجه و 90 درجه و تبدیلی به صورت داخل پولیش تولید و عرضه می‌گردد.

کاربرد اتصالات استیل

از انواع اتصالات استنلس‌ استیل 304 و 316 در خطوط ایپینگ مختلف استفاده می‌گردد که به تشریح آن می‌ پردازیم:

  • اتصالات استیل صنایع غذایی: کاربرد این اتصالات در سیستم لوله‌کشی صنایع غذایی است که به خطر داشتن پولیش بر روی قطعات از نظر بهداشتی خطوط ایمنی را برای انتقال مواد محیا می‌کند.

  • اتصالات استیل کلمپی: کاربرد اتصالات کلمپی استیل 316 و 304 در صنایع داروسازی و غذایی برای انتقال ایمن مواد بدون درگیر شدن مواد با قطعات لوله کشی می‌باشد.

  • اتصالات استیل جوشی: کاربرد اتصالات جوشی استیل در خطوط لوله‌کشی است که اتصال به‌صورت جوشی انجام می‌شود به‌خصوص صنایع نفت و گاز و پتروشیمی

  • اتصالات استیل دنده‌ ای: کاربرد این قطعات در سیستم‌های لوله‌کشی صنایع نفت و گاز و سیستم‌های خودروسازی و کارخانه‌های نساجی است

  • اتصالات استیل فشارقوی: اتصالات استیل فشارقوی استیل با متریال استیل 304 و 316 در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و صنایع ابزار دقیق و تمامی خطوط پر فشار به دلیل مقاومت بالا در برابر خورندگی و فشار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزایای اتصالات استیل

اتصالات استیل به دلیل شرایط تولید و مواد تشکیل دنده آن مقاومت بالای در برابر خورندگی و زنگ‌ زدگی دارد و به دارابودن همین ویژگی و دارا بودن انواع مختلفی با اتصال دنده‌ ای و جوشی و کلمپی و ساکت ولد هر کدام در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اتصالات استیل

خرید اینترنتی اتصالات استیل

فولاد پارسه وارد کننده اتصالات استیل و تولید کننده انواع اتصالات استنلس‌ استیل در تهران استیل با طراحی وب‌ سایت فولاد پارسه؛ شرایطی را فراهم آورده تا به‌صرف کمترین زمان ممکن در اقصی‌ نقاط ایران با صرف کمترین زمان اجناس خود را خریداری نمایید. همچنین فولاد پارسه شرایطی فراهم آورده تا اتصالات استیل مازاد پروژه‌ ها به‌صورت خرد و کلی را از سرتاسر ایران به‌ صورت نقدی خریداری نمایید.

لیست قیمت اتصالات استیل

قیمت اتصالات استنلس‌ استیل بسته به سایز و متریال تولید آن متغیر است. قیمت خرید و قیمت فروش انواع اتصالات استیل با توجه‌ به متریال آن، میزان تحمل فشار و دما و نوع اتصال آن متغیر است. شما می‌توانید برای دریافت قیمت به‌ روز خرید اتصالات استیل و قیمت فروش اتصالات استیل به سایت فولاد پارسه وارد کننده و تولید کننده انواع اتصالات استنلس‌ استیل مراجعه نمایید.

نظر شما