شناسهٔ خبر: 67489262 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

ثبت 10 وقف جدید در قم به ارزش 260 میلیارد ریال

مدیرکل اوقاف استان قم از ثبت 10 وقف جدید در سه ماه نخست امسال و به ارزش 260 میلیارد ریال در قم خبر داد. مدیرکل اوقاف استان قم از ثبت 10 وقف جدید در سه ماه نخست امسال و به ارزش 260 میلیارد ریال در قم خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری اظهار کرد: طی سه ماه نخست امسال، 10 وقف جدید در استان قم به ثبت رسیده است.

وی افزود: وقف نخست یک باب منزل مسکونی به ارزش 120 میلیارد ریال و مساحت 600 متر مربع است که توسط واقفان خیراندیش ربابه نورصالحی گرکانی و احمد محسنی گرکانی با نیت مطلق خیرات و مبرات، کمک به فقرا خصوصا ارحام و تهیه جهیزیه خانواده‌های آبرومند، درمان و دارو برای عافیت بیماران مستند و نیز کارهای عام المنفعه در گرکان و در صورت لزوم اقامه مجلس عزاداری ائمه اطهار(ع) در هر زمان و مکان و سایر امور خیریه وقف شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به وقف دوم به ارزش 60 میلیارد ریال عنوان کرد: این منزل مسکونی 300 متری هم توسط هادی رمضانی برای اطعام در حرم مطهر امامزاده علیرضا(ع) و کمک به نیازمندان و طلاب وقف شده است.

وی ادامه داد: یک باب منزل مسکونی دیگر هم توسط واقف نیک‌اندیش قاسم تمیمی‌زاده به عنوان وقف ثبت شده است؛ این خانه 625 متر مربع مساحت داشته و ارزش آن در حال حاضر 187 میلیارد و 500 میلیون تومان است.

اسکندری به وقف یک قطعه زمین 300 متر مربعی اشاره و ابراز کرد: واقف خیراندیش ذبیح‌الله صادقی این زمین را به نیت احداث مسجد در روستای قلعه چم وقف کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: پنج باب منزل مسکونی دیگر هم توقف واقفان نیک‌اندیش مهری طالبی البرز، تراب علی طاهریرزاده، بتول بنت شیخ، محمد حسن ابن شیخ باقر، فاطمه دولتی و غضنفر فروغی با نیت‌هایی همچون برگزاری مجالس اهل بیت(ع)، امور فرهنگی و خیریه، درس و بحث و سکونت طلاب مجرد، هزینه‌هیا مسجد، کمک به نیازمندان و برگزاری مراسم تولد و عزاداری برای ائمه اطهار(ع) وقف شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: یک وقف دیگر هم در شهرستان کهک به ثبت رسیده که شامل یک باب منزل مسکونی به مساحت 270 مترمربع است که توسط واقف خیراندیش حاج محمدجانه از اهالی روستای کرمجگان وقف شده است.

اسکندری گفت: مجموع وقف‌های به ثبت رسیده در سه ماه نخست امسال، 10 مورد بوده که ارزش آنها 260 میلیارد ریال برآورد می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما