شناسهٔ خبر: 67500209 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی مطرح کرد

رسیدگی به ۹۷ درصد پرونده‌های قاچاق کالا و ارز مرکزی در تعزیرات

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی گفت: ۹۷ درصد پرونده های قاچاق کالا و ارز در تعزیرات حکومت و کمتر از سه درصد در دادسرای عمومی و انقلاب رسیدگی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا در مرکزی، سعید نورالهی ظهر امروز _چهارشنبه سیزدهم تیر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رسالت اصلی تعزیرات حکومتی، رسیدگی به گزارشات و پرونده‌های تخلف است اما حضور تعزیرات در بازار توسط دولت سیزدهم تعریف شد، به همین دلیل خود را ملزم به انجام این مهم می‌دانیم.

وی از خروج ۳۲۰ میلیارد تومان کالا از انبارهای اموال تملیکی استان مرکزی در سال گذشته خبر داد و افزود: سال گذشته در حوزه کالا و ارز دو هزار و ۲۷۰ فقره پرونده وارده و دو هزار و ۱۷۱ فقره مختومه داشتیم که ۱۵۳ فقره از این پرونده‌ها باقی مانده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی تصریح کرد: در حوزه کالا و خدمات هم ۹ هزار و ۵۷۷ پرونده وارده و ۹ هزار و ۶۵۱ فقره مختومه شده و ۳۴ فقره باقی مانده است.

نورالهی با بیان اینکه در حوزه بهداشت، دارو و درمان ۱۰۸۷ پرونده وارده و ۱۱۱۳ فقره مختومه شده است ادامه داد: درصد عملکردی تعزیرات حکومتی در رسیدگی به پرونده‌ها ۹۹.۶ درصد بوده است.

وی گفت: در مجموع سه حوزه ،۱۲ هزار و ۹۳۴ پرونده وارده، ۱۲ هزار و ۹۳۵ فقره مختومه شده و ۱۸۸ فقره باقی مانده و میزان محکومیت ریالی در هر سه بخش ۶۳۰ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی اظهار کرد: در سال گذشته ۹ هزار و ۵۴۱ پرونده معادل ۷۴ درصد محکوم مالی شده، هزار و برای ۳۹۹ پرونده معادل ۱۱ درصد حکم برائت و دو هزار و ۸۹۵ پرونده معادل ۱۵ درصد، حکم سایر قرارهای قانونی صادر شده است.

نورالهی افزود: پرتکرارترین تخلف در حوزه بازار، عدم درج قیمت بر روی کالاست که در سال گذشته برای دو هزار و ۲۰۱ پرونده عدم درج قیمت، دو هزار و ۶۸ مورد گران فروشی هزار و ۲۷ مورد حمل کالای قاچاق، ۹۸۹ مورد تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها و ۹۴۶ مورد عدم اجرای تکالیف صنفی نانوایان صادر شده است.

وی خاطر نشان کرد: بالاترین تخلف به تعداد هزار و ۸۹۰ فقره و در حوزه آرد و نان بوده است و در حوزه دارو، اقلام پزشکی و لوازم آرایشی و بهداشتی ۳۵۰ فقره تخلف، مرغ ۱۰۳ فقره تخلف، لوازم خانگی ۹۵ فقره تخلف و سپس در حوزه‌های لاستیک، روغن موتور و گوشت قرمز بیشترین تعداد تخلفات را داشته‌ایم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی از تشکیل ۱۲۹۰ اکیپ مشترک بازرسی تعزیرات و سایر دستگاه‌های استان در سال گذشته خبر داد و افزود: این اکیپ‌ها از شش هزار و ۷۵۳ واحد صنفی بازرسی کردند که نسبت به سال ۱۴۰۱، ۵۹ درصد رشد داشته‌ایم.

نورالهی ادامه داد: در مجموع در حوزه اجرای احکام هشت هزار و دو فقره ورودی داشتیم که هفت هزار و ۸۴۱ فقره پرونده مختومه شده و ۴۱۲ فقره باقی مانده است.

وی، میزان وصول ریالی اجرای احکام بابت جرایم در سال گذشته، ۱۴۶ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن میزان محکومیت ریالی هفت درصد کمتر شده اما ۵۲ درصد رشد وصولی جرایم داشتیم. مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی گفت: در سال گذشته در حوزه اموال تملیکی ۹۷۳ فقره پرونده ورودی داشتیم که از این تعداد هزار و ۵۰۰ فقره پرونده مختومه شده است.

نورالهی از پلمب ۱۰۰ واحد صنفی متخلف در استان مرکزی در سال گذشته خبر داد و گفت: نظارت بر بازار مسکن و صنف مشاورین املاک از مهمترین اقدامات ما در سال گذشته بوده است.

وی ادامه داد: در طول سال ۱۳۲ اکیپ بازرسی به صورت مستمر در این بخش فعالیت کردند و ۴۷۵ واحد صنفی بازرسی، ۲۰۳ واحد متخلف شناسایی و ۶۰ واحد مشاور املاک پلمب شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی با اشاره به نظارت بر عملکرد پزشکان در دریافت زیرمیزی هم گفت: سال گذشته یک واحد مطب را به دلیل دریافت زیر میزی پلمب کردیم و برای آن ۱۰۰ میلیون تومان جریمه صادر کردیم.

نواله‌ی اظهار کرد: همچنین در سال گذشته بالغ بر ۳۰ واحد داروخانه بازرسی انجام شده و برای بازرسی از مراکز خدمات زیبایی ۱۰ اکیپ مستقیم بازرسی تشکیل شده که چهار واحد به علت گران فروشی و استفاده از کالای قاچاق و عدم اخذ مجوز پلمب شدند.

وی از تشکیل ۱۳ اکیپ بازرسی برای آرایشگاه‌های زنانه خبر داد و افزود: در این بازرسی‌ها سه واحد آرایشگاه زمانه و سه واحد باشگاه ورزشی در سال گذشته پلمب شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی ادامه داد: برای یک شرکت لبنی در استان به دلیل گران فروشی پرونده تشکیل شده و ۱۷ میلیارد تومان جریمه صادر شد.

نورالهی از مجازات ۱۲ واحد مرغداری به مبلغ ۲۸ میلیارد تومان خبر داد و گفت: دو کشتارگاه مهم استان مرکزی به مبالغ دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان مجازات شدند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰ اکیپ بازرسی در زمینه شهریه مدارس غیرانتفاعی تشکیل دادیم که خوشبختانه تخلفی مشاهده نشد و در زمینه سرویس مدارس هم با کمک شهرداری، ۲۰ اکیپ تشکیل دادیم و برای اولین بار در این حوزه ورود داشته‌ایم و قصد داریم امسال کامل‌تر و جامع‌تر حضور یابیم.

نظر شما