شناسهٔ خبر: 67488677 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرعامل برق منطقه ای گیلان:

مصرف بهینه برق باید به سبک زندگی مردم تبدیل شود

رشت- مدیرعامل برق منطقه ای گیلان گفت: مدیریت مصرف برق باید به سبک زندگی مردم تبدیل شود تا با تغییر اقلیم در کشور، مشکلی از نظر تأمین برق پایدار و مستمر به وجود نیاید.

صاحب‌خبر -

محمود دشت بزرگ در گفت و گو با خبرنگار مهر، مدیریت مصرف برق در دوره کنونی را ضرورتی انکارناپذیر عنوان و اظهار کرد: با توجه به تغییر شرایط آب و هوایی و ظهور و بروزگرما و سرمای بی سابقه، استفاده بهینه از انرژی برق باید در اولویت قرار بگیرد تا همگان بتوانند از نعمت برق استفاده کنند.

وی افزود: علاوه بر شیوع پدیده تغییر اقلیم، پدیده آلودگی هوا نیز از جمله مشکلاتی است که بسیاری از کشورهای جهان و از جمله ایران، با آن دست و پنجه نرم می‌کنند که استفاده بهینه از انرژی برق و دیگر حامل‌های انرژی همانند آب، گاز، نفت و… می‌تواند تأثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوا و جلوگیری از بیماری‌های مزمن تنفسی، ریوی، قلبی و عروقی داشته باشد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان در خصوص اهداف مدیریت مصرف برق گفت: هدف از مدیریت مصرف برق، به هیچ عنوان کم مصرف‌کردن برق و محدودکردن آن نبوده، بلکه هدف، استفاده منطقی، هوشمندانه و درست از انرژی برق است در واقع از انرژی برق باید به وقت نیاز و به اندازه استفاده کرد.

وی افزود: با راهکارهای ساده‌ای مانند خاموش کردن لامپ‌های اضافی، تنظیم درجه کولر بر روی ۲۴ درجه سانتیگراد، عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعات اوج بار و استفاده از روشنایی طبیعی به راحتی می‌توان از هدر رفت و اسراف انرژی برق جلوگیری نمود.

مدیرعامل برق منطقه‌ای گیلان تصریح کرد: مدیریت مصرف برق باید به سبک زندگی مردم تبدیل شود تا با تغییر اقلیم در کشور، مشکلی از نظر تأمین برق پایدار و مستمر به وجود نیاید.

نظر شما