شناسهٔ خبر: 67487991 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

زنده گیری و تیمار خرس قهوه‌ای در اقلید + تصاویر زنده گیری و تیمار خرس قهوه‌ای در اقلید + تصاویر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اقلید از زنده گیری و تیمار یک خرس قهوه‌ای در این شهرستان خبر داد و آن را فرصت دوباره برای احیای حیات وحش دانست.

صاحب‌خبر -

علی بخش نجاتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست اقلید با بیان اینکه یک خرس قهوه‌ای در منطقه شکار ممنوع کوه خرسی این شهرستان دچار حادثه شده بود، اظهار کرد: این خرس در قسمت کوه‌های بکان بخش حسن آباد اقلید در مسیر جاده آسفالته روستای بکان بر اثر برخورد خودرو آسیب دیده بود.

او افزود: این گونه حیات وحش توسط کارشناسان بخش اداره حیات وحش اداره کل و یگان اداره حفاظت محیط زیست اقلید به وسیله تور زنده گیری و سپس جهت تیمار بیشتر و مدوا به اداره کل حفاظت محیط زیست فارس منتقل شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اقلید از رانندگانی که قصد تردد در جاده‌های روستای بکان و امامزاده اسماعیل را دارند خواست، موازین ایمنی را رعایت کنند و ضمن همکاری با یگان محیط زیست با کمترین خسارت در این جاده ها، آمد و شد کنند تا به این گونه جانوری صدمه وارد نشود.

نجاتی با بیان اینکه روزانه ده‌ها حیوان اهلی و وحشی در نقاط مختلف، قربانی تصادفات جاده‌ای می‌شوند، افزود: تصادفاتی که برای این مخلوقات ناگزیر است، اما انسان‌ها می‌توانند راهکار‌هایی برای کاهش آن بیابند. 

شاید بتوان گفت که همه رانندگان و سرنشینان خودرو‌های مختلف حداقل یک بار در عمر خود با لاشه حیوانات افتاده بر سطح جاده‌ها و خیابان‌ها رو به رو شده اند. در خیابان‌ها و بزرگراه‌های شهری سگ‌ها و گربه‌ها و در جاده‌های برون شهری، گونه‌های متنوع جانوری قربانی خودرو‌هایی بوده اند که با سرعت زیاد آن‌ها را یا ندیده، زیر گرفته اند و یا نجات خود و خودروی شان را بر جان آن‌ها مقدم دانسته اند.

اقلید در شمال استان فارس و در فاصله ۲۷۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

نظر شما