شناسهٔ خبر: 67487639 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

احداث و بهره‌برداری از ۴۰ باب نمازخانه و ۵۰ پاسگاه و قرارگاه پلیس‌راه در دولت سیزدهم

مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: احداث ۴۰ باب نمازخانه بین‌راهی، ۵۰ باب پاسگاه و قرارگاه پلیس‌راه، تکمیل زیرساخت‌های پایانه‌های مرزی اربعین حسینی و احداث و بهره‌برداری از فاز نخست پایانه مرزی رازی و سالن مسافری میرجاوه، عمده‌ترین اقدامات انجام شده در حوزه فنی بخش راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در دولت سیزدهم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، حسین، حداد زادگان مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به این‌که فاز نخست پایانه مرزی رازی و سالن مسافری میرجاوه با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان و ارزش روز بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان در دولت سیزدهم احداث شد و به بهره‌برداری رسید، گفت: مطالعات احداث پایانه مرزی آستارا و میلک نیز در حال انجام است.

وی با بیان این‌که احداث سایبان، آب سرد کن، سرویس بهداشتی، تکمیل محوطه‌ها و گیت‌های اضطراری را از جمله خدمات ارائه شده در پایانه‌های مرزی اربعینی عنوان کرد، افزود: از آغاز دولت سیزدهم تا پایان خرداد ماه سال جاری زیر ساخت‌های مورد نیاز و سطح خدمات در پایانه‌های مرزی در مرزهای مهران، چذابه، شلمچه، خسروی، باشماق، تمرچین برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی افزایش یافت.

مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: عملیات توسعه و ساماندهی پایانه مرزی دوغارون در استان خراسان رضوی با ارزش اعتباری ۲۳۰ میلیارد تومان و باشماق در استان کردستان با اعتباری بالغ بر ۴۷۰ میلیارد تومان آغاز شده است.

به گفته حدادزادگان، احداث و بهره‌برداری ۴۰ باب نمازخانه بین‌راهی در راه‌های بین‌شهری سطح کشور، با قابلیت استفاده معلولین و ظرفیت خدمات به مادران و کودکان در قالب اتاق‌های ویژه مادر و کودک به همراه سرویس‌های بهداشتی و فروشگاه از دیگر خدمات دولت سیزدهم است.

وی به افتتاح و بهره‌برداری از ۵۰ پروژه پاسگاه و قرارگاه پلیس‌راه در سطح کشور اشاره کرد و افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان خرداد امسال، معادل ۵۰ پروژه زیر ساختی و تجهیزاتی در بخش پلیس‌راه به ارزش ۷۱۲ میلیارد تومان افتتاح و بهره‌برداری شد.

نظر شما