شناسهٔ خبر: 67490869 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

فعال سیاسی اصلاح طلب:

سرمایه اجتماعی کشور از بین رفته است/ بیش از ۸۰ درصد مردم شیوه حاکم بر نحوه اداره کشور را قبول ندارند

فعال سیاسی اصلاح طلب: فعال سیاسی اصلاح طلب در قزوین گفت: درد بزرگی است که در جمهوری اسلامی که با 98 درصد تایید شده است اما در انتخابات برگزار شده طی سالهای اخیر، بیش از ۶۰ درصد مردم شرکت نکنند؛ البته کسانی که شیوه حکمرانی جامعه را قبول ندارند بیشتر از این تعداد است زیرا کسانی که رای سفید داده یا به افراد دیگری غیر از گفتمان حاکم رای دادند به این 60 درصد اضافه می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد فاضل الموتی در همایش فرهنگیان حامی مسعود پزشکیان استان که در سالن اجتماعات کوثر قزوین برگزار شد، با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: آنچه برای ما مهمتر از انتخاب فرد و شخص بوده که می‌تواند محور باشد، این است که در کشور ما با حاکم شدن رویه غلط و نامناسب، سرمایه اجتماعی کشور از بین رفته است.

مدیرکل اسبق آموزش و پرورش استان قزوین افزود: درد بزرگی است که در جمهوری اسلامی که با 98 درصد تایید شده است اما در انتخابات برگزار شده طی سالهای اخیر، بیش از ۶۰ درصد مردم شرکت نکنند؛ البته کسانی که شیوه حکمرانی جامعه را قبول ندارند بیشتر از این تعداد است زیرا کسانی که رای سفید داده یا به افراد دیگری غیر از گفتمان حاکم رای دادند به این 60 درصد اضافه می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب عنوان کرد: با یک حساب سرانگشتی بیش از ۸۰ درصد مردم شیوه حاکم بر نحوه اداره کشور را قبول ندارند و این درد و نگرانی بزرگی است و در واقع یک نوع ترس را باید برای ما ایجاد کند که چرا باید شاهد وقوع چنین اتفاقی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه اجتماعی، مهمترین سرمایه یک کشور در کنار سرمایه‌های دیگر مانند سرمایه انسانی، طبیعی و فیزیکی است و آنچه موجب بهره‌مندی حداکثری از همه این سرمایه‌ها می‌شود همین سرمایه اجتماعی است.

فاضل الموتی تصریح کرد: وقتی مردم طرفدار حکومتی نباشند دیگر سرمایه انسانی باقی نمی‌ماند و مغزها فرار می‌کنند و توانمندی‌ها، فاصله می‌گیرند و افرادی که می‌توانند کشور را با فکر، علم، توانمندی و خلاقیت خود بسازند حاضر نمی‌شوند ورود پیدا کنند زیرا پشتوانه و زمینه‌ای وجود ندارد.

وی ادامه داد: به دلیل حاکم شدن مدیریت‌های ناتوان و نابخرد، نحوه استفاده از منابع کشور همچون نفت و گاز و جنگل و محیط زیست و معادن درست نخواهد بود و ثانیا کسانی که باید حمایت کنند و جامعه‌ای که باید قانون پذیر باشد، قانون گریز خواهد شد.

این فعال سیاسی گفت: امروز به دنبال آن هستیم که دکتر پزشکیان به عنوان رئیس جمهور آینده کشور انتخاب شود، زیرا مهم است چه کسی رئیس جمهور شود، ما می‌دانیم که از فردای ورود آقای پزشکیان به پاستور، صدا و سیما تغییر جهت خواهد داد و دیگر اینگونه مهربانانه رفتار نخواهد کرد و آمارها اینگونه ارائه نخواهد کرد.

وی اضافه کرد: همه این موارد را می‌دانیم اما دلمان می‌سوزد که سرمایه کشور بیش از این نابود شود، امیدواریم که دلسوزان کشور هم به این واقعیت و معنا برسند. آنچه ما امروز به دنبال آن هستیم تنها استقرار رئیس جمهوری که با ما هم جهت سیاسی و فکری باشد، نیست بلکه بیشتر به دنبال احیای سرمایه اجتماعی و ماندگاری سرمایه انسانی و بهره‎مندی از سرمایه طبیعی هستیم.

وی در پایان گفت: ما به دنبال استفاده صحیح از منابع برای توسعه و تعالی و شاد زیستن و درست زندگی کردن مردم هستیم بنابراین باید تلاش کنیم تا به سمتی پیش برویم که جلوی خسارت را بیش از این بگیریم.

انتهای پیام/

نظر شما