شناسهٔ خبر: 67485505 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد

ساخت ۱۸۴ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد

عیسی فتحی

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرف سه سال گذشته تاکنون ۱۸۴ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در استان تکمیل و ساخته شده است.

صاحب‌خبر -

محمد راستا روز سه شنبه تیرماه ۱۴۰۳ در نشست شورای دستگاه های اجرایی وزرات راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد افزود: این میزان راه ارتباطی در شهرستان‌های مختلف استان احداث و بهره برداری شده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس برآوردهای کارشناسی هزینه هر کیلومتر بهسازی و آسفالت راه های اصلی در این استان حدود دو تا سه برابر استان‌های کویری است، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری زیادی برای توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای استان در دولت سیزدهم انجام گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۹ هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال اعتبار در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ از محل منابع مالی ملی برای حوزه راه و شهرسازی استان اختصاص یافت، خاطرنشان کرد: همچنین از دو سال گذشته تاکنون یک هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای حوزه راه و شهرسازی استان اختصاص یافته شده است.

راستا تصریح کرد: امسال هم ۵۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی برای این حوزه مهم در استان پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر۳۰۰ کیلومتر جاده در قالب ۳۴ طرح بزرگ راهسازی در استان از جمله بزرگراه در حال اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: جاده های اصلی یاسوج به سمیرم، یاسوج به سی سخت، یاسوج به شیراز و دوگنبدان به بابکلان، اتصال لنده به محور پاتاوه به دهدشت از مهمترین طرح های در دست اجرای حوزه راهسازی در کهگیلویه و بویراحمد است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این طرح ها با پیشرفت فیزیکی ۴۰ تا ۹۰ درصد در دست ساخت هستند تاکید کرد: اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد در حال حاضر ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار با پیمانکاران حوزه راه های ارتباطی قرارداد دارد.

راستا افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته ۲۵ کیلومتر راه اصلی تا پایان سال جاری در استان بهره برداری می شود.

وی اظهار کرد: در سفر دوم رئیس جمهور شهید به کهگیلویه و بویراحمد ۲۲ هزار و ۷۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل زیرساخت های راه در استان تصویب شد که ۳۹ درصد مجموع اعتبارات پیش بینی شده استان بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جاده سی سخت به یاسوج به طول هشت کیلومتر، کمربندی یاسوج پنج کیلومتر، راه ارتباطی دوگنبدان به باباکلان هشت کیلومتر، جاده چرام هفت کیلومتر،جاده سمیرم سه کیلومتر از مهمترین طرح های اجرا و بهره برداری شده در کهگیلویه و بویراحمد است.

راستا افزود: تاکنون ۶ هزار کیلومتر جاده ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد ساخته شده که یک هزار کیلومتر از این میزان اصلی، ۵۰۰ کیلومتر راه فرعی و بقیه جاده های روستایی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه زمین مسکونی رایگان به دو هزار و ۵۳۴ خانواده در این استان واگذار شده است، خاطرنشان کرد: این زمین‌ها در قالب طرح جوانی جمعیت و با کمک دولت به این خانواده‌ها واگذار شده است.

راستا عنوان کرد: مراحل تفکیک و واگذاری این زمین‌ها انجام شده و هم‌اکنون متولیان در حال صدور سند ملکی برای صاحبان این زمین‌ها هستند.

وی با اشاره به آغاز استفاده از مزایای مسکن در طرح جوانی جمعیت از سال ۱۴۰۰ به منظور پیشگیری از پیری جمعیت کشور، ادامه داد: خانواده‌های دارای سه فرزند و بالاتر بر اساس ماده چهار قانون جوانی جمعیت یک قطعه زمین دریافت کرده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هشت هزار خانواده این استان واجد شرایط دریافت زمین رایگان هستند که نیمی از آنان در یاسوج سکونت دارند.

راستا با اشاره به اینکه طرح ملی نهضت مسکن از برنامه های جدی دولت سیزدهم است، اظهار کرد: در زمان حاضر ۱۹ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن استان با پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۹۰ درصد در حال ساخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برای تحقق طرح نهضت ملی مسکن استان سه شهرک جدید مسکونی در شهرهای دوگنبدان، مارگون و لیکک ساخته شد.

راستا تاکید کرد: الحاق ۸۷ هکتار زمین به محدوده شهرهای کهگیلویه و بویراحمد، ۳۲ هکتار تغییر کاربری از دیگر اقدام ها برای تامین مسکن این طرح بزرگ بوده است. از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون حدود چهار هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن، خودمالکی و بازآفرینی در کهگیلویه و بویراحمد احداث شده است.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: انجام یک هزار و ۳۸۳ مورد بازدید از بنگاه های املاک بخش دیگری از خدمات دولت سیزدهم در حوزه مسکن استان بوده که منجر به پلمپ ۷۵ واحد صنفی در این حوزه شده است.

انتهای پیام

نظر شما