شناسهٔ خبر: 67484465 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم گرامیداشت شهدای خدمت در اهواز

رفع محرومیت‌های استان خوزستان دغدغه همیشگی شهید رئیسی بود

مراسم گرامیداشت شهدای خدمت با حضور خانواده شهید آیت‌الله رییسی در مصلی اهواز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

مراسم گرامیداشت شهدای خدمت با حضور خانواده شهید آیت‌الله رییسی با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد، آیت الله موسوی جزایری، آیت الله شفیعی، استاندار خوزستان، نماینده ولی فقیه در خوزستان، سردارشاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) در خوزستان و دیگر مسئولان استانی در اهواز برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی در آیین گرامیداشت اربعین شهدای پرواز گفت: شهید رئیسی با حرارت در هر جلسه‌ای از پیشرفت امور خوزستان سخن به میان می‌آوردند که بارها به مزاح به ایشان عرض میک ردیم کمی هم به حوزه‌های دیگر و سایر امور اشاره کنید.

او با بیان این‌که خوزستان برای همه کشور یادآور حماسه غرور و افتخار است، افزود: مردم استان خوزستان از گروه‌ها و اقوام مختلف مظهر اتحاد و وحدت ملی ایرانیان هستند.

وی خاطرنشان کرد: آیت‌الله رئیسی به عنوان رییس جمهور خدوم، انقلابی، مذهبی با کفایت و خستگی‌ناپذیر چنان تحولی در عرصه کار و خدمت با کرامت در کشور ایجاد کرد که بدرقه باشکوه در جای جای ایران عزیز قدردانی از مجاهدت شبانه‌روزی ایشان است.

اسماعیلی با بیان اینکه مردم استان خوزستان با گوشت و پوست و استخوان خدمتگزاری شهید رئیسی را درک کردند، گفت: شهید رئیسی از حل مشکلات خوزستان خرسند بودند و هشت سفر در کمتر از سه سال به استان خوزستان داشتند و هر جایی که از این استان دچار مشکل می‌شد رییس جمهور در صحنه حاضر بود. در مشکلات مختلف درد خوزستان را درد خود می‌دانستند و با اندوه خوزستان اندوهگین می شدند و این راز ماندگاری این مرد بزرگ است‌.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که شهید رئیسی تمام عمر شریف خود را صرف اعتلای ایران اسلامی کرد، عنوان کرد: در سوگ شخصیت بزرگی هستیم که لحظه لحظه حیات شریف خود را با فکر حل مسایل و اعتلای ایران عزیز پشت سرگذاشت.

وی گفت: شهید رئیسی مردم مجاهدی بود که در هر جلسه و نشست بین‌المللی، درباره درد محرومین عالم و مظلومان غزه سخن می‌گفت. از این رو این شخصیت بزرگ فقط متعلق به ایران نیست بلکه متعلق به همه آزادگان و اهالی مقاومت است.

او با بیان اینکه مردم ایران خدمتگذاری امین و صادق را از دست دادند، ادامه داد: خانواده ایشان در اربعین ایشان در خوزستان حاضر شدند تا مراتب قدر شناسی و سپاس از عواطف سرشار مردم استان خوزستان نسبت به این شهید را اعلام کنند.

اسماعیلی تاکید کرد: مردم خوزستان در روز جمعه با حضور گسترده پای صندوق‌های رای شبیه‌ترین فرد به رییس جمهور شهید را برای ادامه مسیر خدمت‌گزاری انتخاب کنند.

شهید رییسی در سه سال حداقل کار ۱۵ سال را در کشور انجام داد

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: شهید رئیسی با وجود بن‌بست‌هایی که وجود داشت در سه سال ریاست جمهوری خود حداقل کار ۱۵ سال را در کشور را انجام دادند و زبان به شکایت باز نکردند.

 سید عبدالنبی موسوی‌فرد، گفت: وجود شهید رئیسی به مردم ولایت‌مدار کشور و به ویژه مردم ولایت‌مدار خوزستان گره خورده بود

او با بیان این‌که شهید رئیسی هوای نفس را درون خود را کشته بود و چیزی به نام منیت در وجود خود نداشت، افزود: هر صفت نیکی که یک انسان باید داشته باشد را در زمان حیات خود به تحقق رسانید.

موسوی فرد با بیان این‌که مهمترین ویژگی شهید سید ابراهیم رئیسی ولایت‌مداری بود، گفت: شهید رئیسی با وجود بن‌بست‌هایی که وجود داشت در سه سال ریاست جمهوری خود حداقل کار ۱۵ سال را در کشور را انجام دادند و زبان به شکایت باز نکردند.

او افزود: شهید رئیسی مرد بزرگی بود که در مدت زمان سه سال ریاست جمهوری ۱۰ هزار کارخانه تعطیل را به چرخه تولید درآورد و هزاران نفر بیکار را دوباره شاغل کرد.

امام جمعه اهواز با اشاره به این‌که مشارکت مردم خوزستان در انتخابات سرنوشت‌ساز کشور در شان مردم خوزستان نبود، گفت: تمام ظرفیت‌ها بسیج شده‌اند تا آمار و ارقام بالا برود. این هفته اگر اقتدار و خشنودی قلب امام زمان خود را می‌خواهیم باید شاهد حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای در استان خوزستان باشیم.

وی اضافه کرد: افزون بر مشارکت حداکثری مردم، انتخاب رئیس جمهور اصلح نیز مهم است تا مسیر شهید رئیسی را روی زمین نگذارد.

موسوی‌فرد با اشاره به اینکه مطالبه جدی مقام معظم رهبری حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای است، افزود: مردم تمام قد در کف میدان باشند زیرا مردم هستند که اقتدار می‌دهند. از انرژی هسته‌ای و سلاح هسته‌ای برتر حضور مردم در صحنه است

داماد شهید آیت الله رئیسی گفت: مردم خوزستان نه تنها رئیس جمهور بلکه یک پشتیبان دلسوز و یک پشتوانه درد آشنا و مستحکم را از دست دادند.

صادق توسلی، گفت: شهید رئیسی در مدت زمان ریاست جمهوری خود هشت سفر استانی به خوزستان داشتند و به تعبیری می‌توان گفت ایشان برای سفر و دیدار با مردم خوزستان به دنبال بهانه بودند.

وی افزود: مردم خوزستان نه تنها رئیس جمهور بلکه یک پشتیبان دلسوز و یک پشتوانه درد آشنا و مستحکم را از دست دادند.

توسلی با بیان این‌که توجه خاص و ویژه مرحوم شهید رییسی به استان خوزستان صرفا ناشی از مسایل و مشکلات این استان نبود، افزود: بلکه توجه ایشان ناشی از آشنایی و اشراف به داشته‌ها و ظرفیت‌های استان خوزستان بود.

وی خاطرنشان کرد: شهید رییسی با بسیاری از شخصیت‌های بزرگوار استان خوزستان ارتباط نزدیک صمیمانه و شخصی داشتند و مرتبا به مناسبت‌های مختلف از این ارتباط برای اطلاع از مسایل و ظرفیت‌های استان بهره می‌بردند.

 

نظر شما