شناسهٔ خبر: 67483284 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

بازدید رئیس کل دادگستری استان یزد از حوزه قضایی اردکان

رئیس کل دادگستری استان یزد با تأکید بر تسریع و تسهیل ترخیص وسایل نقلیه توقیفی تأکید کرد و گفت: متولیان مربوطه باید به صورت مستمر لیست وسایل نقلیه توقیفی را بررسی و تا حد امکان نسبت به تعیین تکلیف وسایل نقلیه توقیفی اقدام کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، حجت‌الاسلام حسین طهماسبی در این بازدید ضمن سرکشی از زندان شهرستان اردکان و پارکینگ وسایل نقلیه توقیفی، اظهار کرد: بررسی وضعیت وسایل نقلیه توقیفی در پارکینگ‌ها باید به صورت مستمر و ماهانه صورت گیرد.

وی بر تسریع و تسهیل ترخیص وسایل نقلیه توقیفی تأکید کرد و افزود: متولیان مربوطه باید به صورت مستمر لیست وسایل نقلیه توقیفی را بررسی و تا حد امکان نسبت به تعیین تکلیف وسایل نقلیه توقیفی اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری استان یزد تصریح کرد: توقیف برخی از وسایل نقلیه بر اساس قرار یا حکم قضائی صورت گرفته است که باید وضعیت پرونده این وسایل نقلیه نیز با قید فوریت مورد پیگیری قرار گیرد.

طهماسبی تکمیل اطلاعات وسایل توقیفی را خواستار شد و گفت: اصلاح فرم‌های اطلاعات وسایل نقلیه توقیفی در پارکینگ‌ها را یک نکته حائز اهمیت است و از هر وسیله نقلیه توقیف شده باید اطلاعات جامعی از زمان و مکان توقیف، مالک، راننده و خلاصه‌ای از سیر پرونده وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: باید به مالکینی که امکان ترخیص وسایل نقلیه توقیفی آن‌ها وجود دارد، ابلاغ مهلت تعیین تکلیف صورت گیرد و چنانچه مالک از پیگیری موضوع استنکاف کرد به منزله اعراض تلقی شده و از طریق دادگاه اصل ۴۹ تعیین تکلیف شود.

نظر شما