شناسهٔ خبر: 67768609 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار نهاوند:

دستگاه‌ها افزایش ازدواج و ترغیب به فرزندآوری را تبیین کنند

همدان-فرماندار نهاوند اظهار کرد: دستگاه‌های متولی امور ثبت وقایع حیاتی با هماهنگی و هم‌افزایی سطح عملکردی خود را ارتقا دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ضرغام احمدوند عصر یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع چهارگانه شهرستان نهاوند به با بیان اینکه کاهش جمعیت مولد و جوان کشور می‌تواند آسیب‌ها و هزینه‌های جبران‌ناپذیری ایجاد کند، گفت: متأسفانه سیاست‌های غلط در حوزه جمعیت در ادوار گذشته موجب تأثیر سو فرهنگی بر جامعه شده و امروز نیز آثار آن را لمس می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در وقایع چهارگانه امروز باید به موضوع افزایش ازدواج و فرزندآوری توجه ویژه‌تری شود، گفت: بر اساس رهنمودهای ائمه معصوم (ع)، تأکیدات رهبری فرزانه انقلاب اسلامی و سیاست‌های ابلاغی ریاست‌جمهور و همچنین تسهیلگری مجلس شورای اسلامی باید دستگاه‌های متولی از ظرفیت‌های موجود بهره‌گیری کنند و جامعه هدف خود را با موارد یاد شده آگاه کنند.

وی تصریح کرد: خدمات الکترونیک و مطلوب اداره ثبت احوال در بحث صدور کارت ملی، شناسنامه و سایر موارد در کمترین زمان ممکن موجب رضایتمندی مردم را فراهم کرده که در برگزاری انتخابات اخیر هم این موضوع کاملاً مشهود بود که جای قدردانی و تشکر از مدیریت ثبت احوال شهرستان را داریم.

رئیس اداره ثبت و احوال شهرستان نهاوند گفت: سال گذشته ۱۹۵۹ ولادت داشته ایم که ۱۰۳۵ مورد شهری و ۹۲۴ مورد روستایی اتفاق افتاده و ۱۱۸۹ مورد وفات نیز در همین مدت در شهرستان ثبت شده است که ۶۸۳ مورد مرد و ۵۴۶ مورد زن می‌باشد.

معصومه مهرزاد به آمار طلاق و ازدواج در شهرستان اشاره کرد و افزود: ۱۱۵۹ مورد واقعه ازدواج و۴۶۱ واقعه طلاق در سال گذشته ثبت شده است که از هر ۵ ازدواج ۲ مورد منجر به طلاق شده است.

نظر شما