شناسهٔ خبر: 67480983 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مرادی: نفر اول فدراسیون رئیس کمیته داوران را انتخاب می‌کند/ چیدمان «مشورتی» موفق بود

تهران- ایرنا- سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: انتخاب رئیس هر کمیته برعهده رئیس فدراسیون فوتبال است و با هماهنگی و موافقت هیات رئیسه انجام می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش عصر سه‌شنبه ایرنا، دانیال مرادی، سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال در خصوص جلسه این کمیته اظهار داشت: دپارتمان داوری چیدمان‌ را به صورت پیش نویس انجام می‌دهد. یک زیر کمیته در کمیته داوران مشخص می‌شود. برای هر لیگ عزیزان نظر می‌دهند و در نهایت با امضای دبیرکل ابلاغ می‌شود.

وی در واکنش به انتخاب رئیس کمیته داوران بیان کرد: انتخاب رئیس هر کمیته برعهده رئیس فدراسیون فوتبال است و با هماهنگی و موافقت هیات رئیسه انجام می‌گیرد. نمی‌دانم رئیس کمیته چه زمانی معرفی خواهد شد و این موضوع بر عهده رئیس فدراسیون است. مهم این است که با تغییرات انجام شده همه عزیزان همدل هستند.

سرپرست کمیته داوران اضافه کرد: تلاش می‌کنیم اگر ‌اشکالاتی وجود دارد، برطرف و اشتباهات داوری کمتر شود. صحبت‌های امیدبخشی در این جلسه مطرح شد. امیدوارم با همتی که در مجموعه جدید وجود دارد، داوری‌ها خیلی بهتر شود.

مرادی درباره وضعیت داوران اِلیت ایران اظهار داشت: در بخش آقایان ما ۷ داور و ۹ کمک داور و در بخش بانوان ۳ داور و ۲ کمک داور الیت داریم. در فوتسال و فوتبال ساحلی هم تعدادی که هستند، در فهرست الیت قرار دارند و خداراشکر غیر الیت نداریم. بعید می‌دانم تغییراتی داشته باشیم مگر اینکه کمیته داوران به تصمیماتی برای آینده داوری کشور برسد. در ماه اکتبر اصولا اسامی ارسال می‌شود. آزمون‌های لازم به عمل می‌آید و جلسات مختلف برگزار و تصمیم گیری می‌شود.

وی در مورد برگزاری فصل جدید لیگ برتر با کمک داور ویدئویی(VAR) گفت: تجهیز ورزشگاه‌ها به VAR ‌بر عهده کمیته داوران نیست. وظیفه ما آموزش و انتخاب داوران است. ما در حوزه داوری تمام تلاشمان را به کار می‌گیریم تا قبل از شروع لیگ، مجوز را برای داوران بگیریم و کم‌کاری نکرده باشیم.

سرپرست کمیته داوران در واکنش به حواشی فینال جام حذفی اظهار داشت: دستگاه‌ها ممکن است هر زمان دچار ایراد شوند. با توجه به این موضوع فیفا هم شرایط را به خوبی پیش‌بینی کرده است که اگر سیستم صوتی و ارتباط رادیویی بین داخل زمین و اتاق قطع شود، می‌توان از دستگاه‌های یدک یا بی‌سیم استفاده کرد. در نیمه نخست بازی فینال این اتفاق رخ داد و ما نیز همان پروتکل را رعایت کردیم. در نیمه دوم نیز این مشکل حل شد و بازی ادامه پیدا کرد.

مرادی در واکشن به اینکه آیا ورزشگاه تختی مجهز به سیستم کمک داور ویدئویی خواهد شد یا نه نیز گفت: دوستان اگر در حوزه فناوری به جمع‌بندی برسند زیرساخت‌های لازم برای استفاده از کمک‌داور ویدئویی وجود دارد.

وی در واکنش به حضور علی جوادی در کمیته داوران نیز اضافه کرد: جوادی از داوران بازنشسته فوتبال و سال‌ها داوری کرده است. او اکنون مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان تهران است. قطعا حضور او می‌تواند از نظر مدیریتی به داوری ما کمک زیادی کند.

سرپرست کمیته داوران در واکنش به حضورش در هفته‌های پایانی لیگ که مشکلات داوری زیاد بود اما با حضورش شرایط بهتر شد، افزود: اشتباهات داوران سه مورد است. عدم آمادگی جسمانی، عدم انتخاب زاویه دید مناسب یا عدم تمرکز؛ فکر می‌کنم در برهه‌ای داوران ما تمرکز نداشتند و فشار زیادی را تحمل می‌کردند. در هفته‌های پایانی خدا کمک کرد و چیدمان‌ داوری به صورت شورایی انجام شد. یعنی قائل به فرد نبود و انتخاب با شورا بود. امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.

نظر شما