شناسهٔ خبر: 67479757 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

نمایشگاه عطر سیب از ۱۴ تیر در پایتخت برگزار می‌شود

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران از برگزاری بیست و دومین نمایشگاه «عطر سیب» همزمان با شروع ماه محرم در میدان آیینی امام حسین (ع) پایتخت خبر داد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،  حمیدرضا خونویی روز سه‌شنبه با بیان اینکه نمایشگاه عطر سیب از ۱۴ تا ۲۱ تیرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در میدان آیینی امام حسین (ع) برگزار می‌شود، گفت: در این نمایشگاه به مانند سال‌های گذشته هیات‌ها و روضه‌های خانگی می‌توانند امکانات مورد نیازشان را برای برگزاری عزای امام حسین(ع) خریداری کنند.

وی با اشاره اینکه از دو ماه پیش فرایند ثبت‌نام هیات‌ها آغاز شده بود، اظهار کرد: فرایندی پیش‌بینی شده که دیگر شاهد این نیستیم که هیات‌ها مجبور باشند در صف بایستند و کل فرایند ثبت‌نام، دریافت کارت حمایتی و ارسال کارت‌ها الکترونیکی شده است.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در خصوص اینکه امسال بعد از ثبت‌نام هیات‌ها با کمک سازمان تبلیغات اسلامی شهر تهران صحت‌سنجی اطلاعات هیات‌ها انجام شد و نهایت پنج هزار هیات به سازمان فرهنگی و هنری معرفی شدند، افزود: در قالب پیامک به هیات‌ها، کارت‌های حمایتی با کمک بانک شهر با اعتبار هشت میلیون تومان به آدرس مسوولین هیات ارسال شد و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده این کارت بانکی فضای ارتباطی ما با هیات‌ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه با الکترونیکی شدن فرایند ثبت‌نام، بررسی اطلاعات و ارسال کارت‌های حمایتی، دیگر شاهد صف‌های طولانی در نمایشگاه عطر سیب نخواهیم بود، اضافه کرد: این کارت‌های حمایتی برای هیات‌های محلی و روضه‌های خانگی در نظر گرفته شده چرا که هیات‌های بزرگ بانیان خود را دارند و این رقم برای هیات‌های محلی است تا بتوانند حداقل‌های نیاز خود را خریداری کنند البته از باب کمک رقم مناسبی است.

به گفته حمیدرضا خونویی، ۶۰ گروه تامین‌کننده ملزومات محرم در قالب ۱۱۲ غرفه نمایشگاهی به ارائه خدمات می‌پردازند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران به رایگان بودن غرفه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: شاخص انتخاب ما تولیدکنندگان کالای ایرانی که با مناسب‌ترین قیمت کالای با کیفیت به مردم عرضه می‌کنند، بود.

وی در مورد رقم ۸۰ میلیون ریالی کمک به هیات‌ها، گفت: رقم کمک با توجه به تورم می‌تواند بخش کوچکی از نیازهای هیات‌ها را پوشش دهد اما امسال در نمایشگاه عطر سیب قطعا محصولات ارزان‌تر از هر جای دیگر شهر عرضه خواهد شد.

خونویی همچنین از برپایی نمایشگاه کتاب متناسب با فضای رویداد عطر سیب خبر داد و تاکید کرد: مسابقات کتاب‌محور در نمایشگاه عطر سیب برپا می‌شود البته در صدر کتابخانه تحت پوشش سازمان فرهنگی و هنری، حلقه‌های کتابخوانی نوجوانان ویژه ماه محرم برپا می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با بیان اینکه در نمایشگاه امسال گوشت و مرغ نیز عرضه خواهد شد، تاکید کرد: هیات‌ها می‌توانند اقلام خوراکی مورد نیاز آشپزخانه هیات را پررنگ‌تر از سال‌های گذشته خریداری کنند.



انتهای پیام/

نظر شما