شناسهٔ خبر: 67478730 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح همزمان ۹۵۰ کلاس درس:

جبران حدود ۶۰ درصد از کسری معلم در دولت شهید جمهور/بیش از ۶۴ درصد مدارس در مناطق کم‌تر برخوردار ساخته شده است

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای مهر امسال ۱۷۶ هزار معلم جدید نیاز داریم گفت: کسری ۳۰۰ هزار نفری را به این عدد رسانده‌ایم. در این دولت بیش از ۳۴۰ هزار ردیف استخدامی صادر شده که بیش از ۲۳۶ هزار ردیف آن مربوط به وزارت آموزش و پرورش بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکزاطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی در همایش ملی تکریم خیرین مدرسه‌ساز کشور و با بیان اینکه شهیدرئیسی رییس‌جمهور آینده نگر بود و عمیقأ بر این باور هستم که دوران ایشان از ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز شده است گفت: در ابتدای دولت سیزدهم در حالیکه ناامیدی و رخوت در مدرسه‌ها حاکم شده بود، به خاطر دو سال کرونا نشاط از میان دانش‌آموزان رخت بر بسته بود، یک تصمیم بزرگ لازم بود و آن بازگشایی مدرسه‌ها بود.

وی با بیان اینکه جنگ شناختی و ترکیبی که به صرف اعلام این خبر به راه افتاد نشان داد که مساله مهمی در راه است افزود: ما از شهید رئیسی یاد گرفتیم که هرآنچه دشمن را ناراحت می‌کند همان نقطه خوشحالی ماست؛ مدرسه‌ها باز شد و نشاط بازگشت و این با  یک جنگ شناختی همزمان شد.

وی با بیان اینکه در مهر ۱۴۰۲ حدود ۷۰ هزار معلم بازنشسته شدند عنوان کرد: تصمیمات مهمی در دوران شهید جمهور اتفاق افتاد که آن‌ها را مرور می‌کنم. وقتی دولت سیزدهم آموزش و پرورش را تحویل گرفت چند بحران وجود داشت. نقطه بحرانی اول به قله رسیدن رشد جمعیت دانش‌آموزی کشور بود.

وی ادامه‌داد  در تمام سال‌های قبل از دولت شهیدرییسی تعداد بازنشستگان بیشتر از جذب بوده است یعنی ۴۶۲ هزار نفر بازنشسته شده‌اند و حدود ۳۰۰ هزار نفر جذب شده‌اند.

در این دولت دانشگاه فرهنگیان احیا شد

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه قبل از این دولت جذب دانشگاه فرهنگیان به ۳۸۰۰ نفر رسید و کار به جایی رسید که رهبر انقلاب اسلامی شخصا به این دانشگاه رفتند تا از بحران‌های آینده جلوگیری شود

در این دولت دانشگاه فرهنگیان احیا شد و به جذب بیش از ۳۰ هزار نفری رسید

صحرایی با بیان اینکه برای مهر امسال ۱۷۶ هزار معلم جدید نیاز داریم ادامه داد: کسری ۳۰۰ هزار نفری را به این عدد رسانده‌ایم. در این دولت بیش از ۳۴۰ هزار ردیف استخدامی صادر شده که بیش از ۲۳۶ هزار ردیف آن مربوط به وزارت آموزش و پرورش بوده است.

جذب حدود ۱۰۲ هزار معلم در یک سال

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال ۷۲ هزار معلم و حدود ۳۰ هزار نفر هم از طریق دانشگاه فرهنگیان وارد مدارس خواهند شد گفت: ۴۷ هزار میلیارد تومان از معوقات معلمان مربوط به دولت قبل در این دولت پرداخت شد و بقیه هم در دست اقدام است، در این دولت تا زمان شهادت آیت‌الله رئیسی ۷ هزار مدرسه ساخته شده است.

بیش از ۶۴ درصد مدارس  در مناطق کم‌تر برخوردار ساخته شده است

صحرایی با بیان اینکه ۳۵ هزار کلاس درس در هر روز و هر روز ۸ مدرسه ساخته شده  است افزود: ۶۴ درصد این پروژه‌ها در روستاها و بقیه در شهرها ساخته شده است، جاهایی در کشور مدرسه ساخته شد که هیچ تریبونی برای تبلیغ وجود نداشت.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰۰ مدرسه برای سیستان و بلوچستان ساخته شد گفت: در طرح شهید عرب سیستم گرمایشی و سرمایشی ۲۳ هزار کلاس درس ساماندهی شدند و حدود ۵۷۰ مدرسه کانکسی جمع‌آوری شده و در هفته دولت برنامه‌ریزی شده که بقیه مدارس کانکسی بالای ده نفر جمعیت هم جمع‌آوری شود

 ۳۹۹هنرستان در دست ساخت است و ۱۹۲ هنرستان تحویل دادیم

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه حدود ۱۳ میلیون مترمربع از فضاهای آموزشی ایزوگام یا آسفالت شده‌ عنوان کرد: هنرستان‌ها دغدغه دولت بود تا موضوع بیکاری را از هنرستان حل کند، در این دولت ۳۹.۳۸ درصد دانش‌آموزان متوسطه نظری به هنرستان‌ها رفتند و ۳۳۹ هنرستان در دست ساخت است و ۱۹۲ هنرستان تحویل دادیم.

صحرایی با بیان اینکه تجهیزات آموزشی دغدغه ماست ادامه داد: در این دولت ۴ هزار میلیارد تومان به تجهیزات اختصاص یافته، سرانه فضای آموزشی کشور به ازای هر دانش‌آموز اکنون ۵ متر و ۲۸ سانتیمتر شده است که در قبل از انقلاب کمتر از ۲ متر بوده است. همچنین در ۲۴۱ منطقه سرانه کمتر داریم که تمرکز ما در همان نقاط است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم که دولتی بود با آغازی بسیار سخت با بدهی‌های فراوان، اما سهم تملک دارایی وزارت آموزش و پرورش از بودجه کشور به ۲۰ همت در این دولت رسیده است عنوان کرد: در حوزه پرورشی هم پرچم ما برافراشته است، مدرسه‌داری و مدرسه‌یاری را هم همانند مدرسه‌سازی سر دست بگیرید. دانشگاه فرهنگیان را دریابید، اگر مدرسه انسان‌ساز است این دانشگاه، معلم انسان‌ساز را تربیت می‌کند. این دانشگاه به تعبیر رهبر انقلاب مرکز ثقل آموزش و پرورش است.

نظر شما