شناسهٔ خبر: 67477723 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

سومین همایش فرمان دل در مشهد الرضا برگزار شد

به همت ستاد مرکزی قرارگاه فرهنگی جهادی شهید ابراهیم رشید، چهارمین یادواره شهدای تخریب مدافع حرم برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ششمین یادواره فرمانده تخریب شهید «ابراهیم رشید» و چهارمین یادواره شهدای تخریب مدافع حرم، با حضور سردار «ایرج مسجدی» معاون هماهنگ‌کننده نیروی قدس سپاه پاسداران و خانواده های شهدای مدافع حرم در رواق دارالهدایه حرم مطهر رضوی به همت ستاد مرکزی قرارگاه فرهنگی جهادی شهید ابراهیم رشید برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری و برخی از مسئولان ارشد نظامی کشور در این کنگره بین المللی حضور داشت.

فیلم دیدار اعضای برگزار کننده این کنگره و بعضی از خانواده شهدا با رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در این مراسم پخش شد.

در این کنگره برخی از خانواده‌ شهدا از کشورهای فلسطین، افغانستان، پاکستان، یمن، سوریه و عراق شرکت کردند.

فرمانده سپاه قدس و تولیت آستان قدس رضوی در این کنگره سخنرانی کرد.

سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» طی سخنانی در این کنگره با درود و یاد از شهدای جبهه مقاومت، افزود: همه احترام خود را نثار شهدا و جانبازان و خانواده آنها می‌کنیم.

وی اظهار داشت: خانواده شهدا و جانبازان معیار مجسم و زنده آیت الکرسی و راهبران ما و هادیان ما از وادی ظلمت به نور و مورد احترام و تکریم همه آزادیخواهان عالم هستند و به وجود آنها افتخار می‌‎کنیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: دشمنان تلاش کردند مسلمانان را تحت سیطره فکری و فرهنگی خود قرار دهند و دهها سال است که می‌خواهند رویاهای باطل و ویرانگر خود را به واقعیت تبدیل کنند.

سردار سلامی ادامه داد: وقتی انقلاب امام خمینی(ره) طلوع کرد بعثت دوباره آغاز شد. انقلاب ایران در جستجوی هویت و مجد و عظمت از دست رفته مسلمانان بود و دوباره نهضت فراموش شده فلسطین احیا شد. بعد از امام راحل، رهبر گرانقدر، جانباز، فداکار و شجاع انقلاب در دهه‌ها مجاهدت سرسختانه، در میدان پر خطر برای عزت مسلمانان ایستاد و هنوز هم وسط میدان ایستاده است.

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب قدرت ساخت و جغرافیای جهان اسلام را به هم متصل و وحدت را در جهان اسلام زنده کرد، امت واحده را تشکیل داد و قدرت ایجاد کرد و کشورهای اسلامی همه جا تحت تاثیر انقلاب شکوهمند اسلامی قرار گرفتند.

وی گفت: شهدای جبهه مقاومت محصول ایستادگی، صبر، استقامت و توکل هستند که در آن توانستند این متاع محدود دنیا را با زندگی جاوید معاوضه کنند و برای مسلمانان عزت به ارمغان آورند. مسلمانان، دیگر حاضر نیستند تحت هیچ شرایطی ضوابط نظام سلطه را در مناسبات خود بپذیرند.

 
 

نظر شما