شناسهٔ خبر: 67477598 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

راه آهن شرق از فعال‌ترین پروژه‌های عمرانی کشور است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: راه آهن شرق یکی از فعال ترین پروژه‌های عمرانی کشور و از یادگاری های شهید رئیسی برای توسعه و عمران شرق کشور است که امیدواریم ظرف دو سال، زیرساخت های آن تکمیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علیرضا عباس‌زاده امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آیت‌الله رئیسی، خستگی‌ناپذیر بود و مدیران دولت چهاردهم هم باید همانند ایشان به دغدغه‌های جدی مردم به ویژه در حوزه زیرساخت‌ها توجه کنند. دولت سیزدهم، کارنامه درخشان و پر فروغی در همه کشور و به ویژه در حوزه زیرساخت‌های استان خراسان جنوبی دارد.

وی با تأکید بر اینکه محرومیت‌زدایی و عدالت‌محوری در دولت سیزدهم جزو راهبردهای اصلی بود، گفت: اقتضای این راهبرد این بود که به استان‌های کم برخوردارتر، توجه بیشتری شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه از حیث توسعه و عمران شرق کشور و آثار فرا منطقه‌ای، پروژه راه آهن بسیار قابل اهمیت بود که با سه درصد پیشرفت فیزیکی معطل مانده بود، افزود: این پروژه در رونق اقتصادی و تجارت بین المللی بسیار مهم بود اما با تعلل دولت‌های گذشته به فراموشی سپرده شد لذا در اربعین سال گذشته و با حضور رئیس جمهور شهید، جزو معدود پروژه‌هایی شد که با توجه به آثار آن برای توسعه کشور، مورد تأکید قرار گرفت.

به گفته وی؛ امروز تکمیل پروژه راه آهن زاهدان- بیرجند- مشهد به عنوان تکمیل کریدور حیاتی جنوب به شمال در وزارت راه و شهرسازی به عنوان مهمترین پروژه زیرساختی شرق کشور مدنظر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه پروژه راه آهن در دیدار مردم خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان، مورد تأکید رهبری هم قرار گرفت، تصریح کرد: از 917 کیلومتر طول پروژه راه آهن شرق در سه استان 14 قطعه آن در خراسان جنوبی قرار دارد که 18 هزار میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش‌بینی شده است.

به گفته عباس‌زاده؛ عملیات اجرایی ایستگاه تشکیلاتی درجه یک بیرجند- قاین  هم به زودی آغاز می‌شود.

وی تأمین منابع مالی ابر پروژه‌ها را دلیل مهم عقب افتادگی آنها برشمرد و تأکید کرد: با پیگیری‌های رئیس جمهور شهید و با موافقت مقام معظم رهبری، اعتبار این پروژه از محل تهاتر نفتی تأمین شد که جدای از اعتبارات سنواتی بوده و تضمین شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی ابراز امیدواری کرد؛ با همت مدیران دولت چهاردهم این پروژه با قوت ادامه یابد چرا که خراسان جنوبی جزو معدود استان‌هایی است که به خط ریلی وصل نیست.

عباس‌زاده در ادامه به پروژه انتقال آب دریای عمان اشاره و تصریح کرد: این پروژه در ابتدا تنها برای استان سیستان و بلوچستان بود که با پیگیری‌های انجام گرفته با انتقال آب برای خراسان جنوبی و خراسان رضوی هم موافقت شد.

به گفته وی؛ انتقال آب، پروژه حیاتی و بزرگ استان با  برآورد ریالی بیش از 50 هزار میلیارد تومان است که طبق برنامه باید با اجرای آن، تا پایان 1404 آب وارد خراسان جنوبی شود.

وی با بیان اینکه ما هنوز در خراسان جنوبی با تانکر و از طریق جاده فرآورده‌های نفتی را منتقل می‌کنیم، تصریح کرد: انتقال فرآورده‌های نفتی جزو پروژه‌های مهم دولت سیزدهم در استان است که از رفسنجان در حال انجام است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه خط هفتم سراسری انتقال گاز از عسلویه به خراسان رضوی و شرق کشور هم  جزو پروژه‌های مهم این دولت است، گفت: بسیاری از  این پروژه‌ها برای مردم یک رؤیا بود و مطالعات برخی از آنها قبل انقلاب و برای توسعه تجارت و رونق اقتصادی شرق کشور انجام شده که در این سه سال دولت، عملیاتی شد. 

عباس زاده با تأکید بر اینکه در سال دوم دولت سیزدهم، پایان گازرسانی به روستاهای استان را جشن گرفتیم عنوان کرد: در تیرماه سال گذشته 138 کیلومتر خط انتقال گاز از زابل به نهبندان شروع شد و امروز جزو پروژه‌های نفتی رکوردار در انجام است و تا پایان تیرماه افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن رتبه نخست را دارد اما  اشکالاتی در برخی شهرها داریم که در حال رفع شدن است، خاطرنشان کرد: الحاق اراضی زمین‌های طرح فرزندآوری انجام و قرعه‌کشی صورت گرفته و برای بیش از 5 هزار واحد زیرساخت‌ها آماده شده است.

به گفته وی؛ کسانی که نمی‌توانند از سایت زعفرانیه زمین آپارتمانی بگیرند، می‌توانند زمین‌های ویلایی روستاهای اطراف بیرجند را به عنوان قانون جوانی جمعیت دریافت کنند.

انتهای پیام/252

نظر شما