شناسهٔ خبر: 67476952 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بازنگری در سند ملی موسیقی با مشارکت حداکثری فعالان

دبیر ستاد فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اصلاح سند ملی موسیقی جمهوری اسلامی ایران، بر مشارکت فعالان این حوزه در روند ویرایش سند تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

ابراهیم شکرانی اظهار کرد: جلسه‌ای با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع واکاوی وضعیت موجود موسیقی کشور و نگاهی بر نقش سیاستگذاری در تحولات آن، با تمرکز بر سند ملی موسیقی و با هدف هم‌اندیشی و بررسی نظرات و دیدگاه‌ها، صاحب‌نظران این حوزه در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

وی با اشاره به اهمیت حکمرانی و سیاستگذاری موسیقی با توجه به رتبه بالای آن در مصرف محصولات فرهنگی و هنر ادامه داد: تدوین و تصویب سند ملی موسیقی از دستاورد‌های بسیار خوب رئیس جمهور شهید حضرت آیت‌الله رئیسی بوده است که با پیگیری‌های ایشان در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و ابلاغ شد.

دبیر ستاد فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص ایرادات و اشکالات بیان شده توسط صاحب‌نظران و استادان حاضر در این نشست، گفت: مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از شش ماه از تصویب قابل اصلاح و ویرایش است، بر این اساس به ستاد فرهنگی اجتماعی دبیرخانه شورا ماموریت داده شد تا نظرات و دیدگاه‌های همه استادان و هنرمندان موسیقی را جمع‌آوری و اصلاحات پیشنهادی را به شورای عالی ارائه کنند.

شکرانی تشکیل و برگزاری منظم جلسات ستاد اجرایی موسیقی کشور را ضروری خواند و خواستار حمایت دستگاه‌های عضو و تعامل موثر با ستاد اجرایی موسیقی شد.

وی افزود: صاحب‌نظران و استادان حاضر در این نشست ضمن نقد سند موسیقی، بر حمایت جدی حاکمیت نسبت به موسیقی تاریخی و تمدنی ایران، جلب اعتماد و مشارکت بزرگان موسیقی در تولید و پخش برنامه‌های صدا و سیما، توجه و حمایت از موسیقی بانوان، رفع موانع و محدودیت‌های برگزاری کنسرت‌ها تأکید داشتند.

مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص «سند ملی موسیقی جمهوری اسلامی ایران» در تاریخ ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۲ توسط رییس جمهور و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شده است.

منبع: ایرنا 

نظر شما