شناسهٔ خبر: 67475615 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در ستاد فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد؛

سند موسیقی بازنگری می شود/ خبرهایی از ستاد اجرایی موسیقی کشور

علیرضا سعیدی

دبیر ستاد فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اصلاح سند موسیقی، بر مشارکت فعالان این حوزه تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، ابراهیم شکرانی دبیر ستاد فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: جلسه‌ای با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع واکاوی وضعیت موجود موسیقی کشور و نگاهی بر نقش سیاستگذاری در تحولات آن، با تمرکز بر سند ملی موسیقی و با هدف هم‌اندیشی و بررسی نظرات و دیدگاه‌های صاحب نظران این حوزه در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

وی با اشاره به اهمیت حکمرانی و سیاستگذاری موسیقی با توجه به رتبه بالای آن در مصرف محصولات فرهنگی و هنری اظهار کرد: تدوین و تصویب سند ملی موسیقی از دستاوردهای بسیار خوب رئیس جمهور شهید آیت‌الله رئیسی بوده است که با پیگیری‌های ایشان در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و ابلاغ شد.

دبیر ستاد فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص ایرادات و اشکالات بیان شده توسط صاحب نظران و استادان حاضر در این نشست، گفت: مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از شش ماه از تصویب قابل اصلاح و ویرایش است، ‌ بر این اساس به ستاد فرهنگی اجتماعی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ماموریت داده شد تا نظرات و دیدگاه‌های همه استادان و هنرمندان موسیقی را جمع‌آوری و اصلاحات پیشنهادی را به شورای عالی ارائه کنند.

شکرانی تشکیل و برگزاری منظم جلسات ستاد اجرایی موسیقی کشور را ضروری خواند و خواستار حمایت دستگاه‌های عضو و تعامل موثر با ستاد اجرایی موسیقی شد.

وی در پایان بیان کرد:‌ صاحب نظران و استادان حاضر در این نشست ضمن نقد سند موسیقی، بر حمایت جدی حاکمیت نسبت به موسیقی تاریخی و تمدنی ایران، جلب اعتماد و مشارکت بزرگان موسیقی در تولید و پخش برنامه‌های صدا و سیما، توجه و حمایت از موسیقی بانوان، رفع موانع و محدودیت‌های برگزاری کنسرت‌ها تأکید داشتند.

نظر شما