شناسهٔ خبر: 67476447 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

نمایشگاه صنایع دستی در زنجان شروع به کار کرد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: نمایشگاه صنایع دستی با عرضه محصولات زنان سرپرست خانوار در زنجان دایر شد.

صاحب‌خبر -

طیب جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: نمایشگاه مشاغل خانگی زنجان با هدف عرضه محصولات مشاغل خانگی بانوان با رویکرد احیای برخی هنرها و صنایع دستی و خانگی فراموش شده، توسعه تولید داخلی، ارتقای جایگاه بانوان در اقتصاد خانواده و افزایش روحیه خودباوری بانوان خانه‌دار و سرپرست خانوار دایر است.

وی تصریح کرد: نمایشگاه مشاغل خانگی و حمایت از کسب‌وکارهای خرد تا دوازدهم خرداد در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی زنجان، همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ دایر است.

جعفری با اشاره به اینکه این نمایشگاه در فضایی بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ مترمربع دایر شده است، افزود: این نمایشگاه در زمینه مواد شوینده، پوشاک، چرم دوزی، کیک و شیرینی، عروسک دوزی، سرویس آشپزخانه، تم تولد، لبنیات، خراطی چوب، تولید شمع، کفش، گیاهان دارویی، لوازم خانگی، ادویه‌جات، مس، فرش و گلیم فعالیت دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه رویکرد چنین نمایشگاه‌هایی توانمندسازی صاحبان مشاغل به ویژه بانوان سرپرست خانوار و خارج کردن آنها از چرخه حمایتی است، افزود: برگزاری این نمایشگاه می‌تواند تأثیر به‌سزایی در معرفی توانمندی‌های فعالان این حوزه داشته باشد.

وی گفت: امروزه نقش مشاغل خانگی در رونق اقتصادی و تثبیت درآمد برای دهک‌های پایین اقتصادی جامعه و ایجاد فرصت‌های شغلی برای تمام فعالان اقتصادی محرز شده و طرح‌ها و برنامه‌های متنوعی در این زمینه به مرحله اجرا درآمده است.

نظر شما