رسول شیدایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به اهمیت شناسایی و هدایت دانش آموزان دارای ظرفیت های ویژه یادگیری و همچنین کمک به رشد متعادل و همه جانبه شخصیت آنان متناسب با ساحت های شش گانه تربیتی و در راستای اجرای آیین نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی، در فرآیند جهش تحصیلی دوره ابتدایی این تعداد دانش آموز مورد ارزیابی تخصصی هوش قرار گرفته اند.
وی افزود: در این برنامه و به منظور ارتقای پایه، دانش آموزان در سطوح پایه های اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم ابتدایی در ارزیابی های تخصصی هوشی و روانی شرکت کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان اظهار کرد: دانش آموزانی که در آزمون تخصصی هوش به نصاب رسیده اند باید توسط مدیر مدرسه به حوزه امتحانات اداره آموزش و پرورش شهرستان، ناحیه و منطقه مربوط جهت برگزاری امتحانات پیشرفت تحصیلی معرفی شوند.
شیدایی ادامه داد: ارزیابی هوشی، روانی متقاضیان جهش تحصیلی تنها با مقیاس اعلام شده توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی انجام میشود و با توجه به هوشمند بودن سیستم، نتیجه ارزیابی از طریق سامانه اعلام خواهد شد.
وی یادآور شد: در این برنامه به دانش آموزان اجازه داده میشود با رعایت اصل مساوات در آموزش و با توجه به استعداد خود برنامههای درسی و آموزشی را با سرعت بیشتر از معمول در سنین پایینتر طی کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان افزود: جهش تحصیلی فرآیندی است که باید همه جانبه به آن نگریست و خانوادهها علاوه بر هوش و استعداد فرزندان خود، باید تواناییهای فردی، اجتماعی و روحیات آنان را هم در نظر بگیرند و با آگاهی کامل تصمیمگیری کنند.
بر اساس آخرین گزارشها، استان همدان دارای ۲ هزار و ۶۰۰ واحد آموزشی یا مدرسه با ۳۲۴ هزار دانش آموز است.
نظر شما