شناسهٔ خبر: 67473763 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فعال سیاسی: مردم در دور دوم انتخابات رییس‌جمهوری حضور پر شوری دارند

شهرکرد- ایرنا- یک فعال سیاسی چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌بینی می‌شود مردم استان و کشور در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری حضور پرشور و گسترده‌تری در پای صندوق‌های رای داشته باشند.

صاحب‌خبر -

عباس بخشیان روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: حضور مردم در انتخابات برای تعیین سرنوشت خودشان از اهمیت بالایی برخوردار است و بی‌شک حضور پرشور و حداکثری مردم در این عرصه دستاوردهای داخلی و خارجی بیشماری برای کشور دارد.

وی ادامه داد: رییس‌جمهوری که با رای بیشتری انتخاب شود اقتدار بیشتری در عرصه بین‌الملل دارد و می‌تواند از منافع ملی کشور با پشتوانه مردمی دفاع کند و از قدرت چانه‌زنی بیشتری برخوردار است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه انتخابات در ایران اسلامی نمادی از جمهوریت نظام است، تصریح کرد: برای دفاع از مبانی نظام از یک سو و همچنین برای تعیین سرنوشت خودمان می‌طلبد تا در انتخابات حضور پرشوری داشته باشیم.

بخشیان با دعوت از آحاد مردم استان برای حضور در انتخابات روز ۱۵ تیرماه افزود: برای رسیدن به جایگاه کنونی تلاش‌های بسیاری شده و خون‌های بسیاری تقدیم نظام اسلامی شده از همین رو برای تداوم راه شهیدان و حفظ ارزش‌های اسلام باید حضور فعالانه‌ای در عرصه انتخابات داشته باشیم.

وی در خصوص انتظارات از رییس‌جمهور آینده نیز گفت: مهمترین انتظار ما از رییس‌جمهور آینده این است که در کنار ولایتمداری و حرکت در مسیر آرمان‌ها و ارزش‌های نظام، برای حل مشکلات مردم برنامه داشته باشد.

بخشیان یادآور شد: همچنین انتظار داریم مسیری که شهید آیت‌اله رئیسی پیش روی کشور گشود ادامه پیدا کند.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور مسعود پزشکیان با ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رأی و سعید جلیلی با ۹ میلیون ۴۷۳ هزار ۲۹۸ رأی به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه یافتند.

با توجه به اینکه هیچ یک از نامزدها در مرحله اول موفق به کسب اکثریت مطلق آرا نشدند، انتخابات به دور دوم رفت.

بر اساس ماده ۶۷ قانون انتخابات ریاست جمهوری، فعالیت انتخاباتی در مرحله دوم از زمان اعلام رسمی نتایج قطعی آراء مرحله اول شروع و تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز اخذ رأی مرحله دوم ادامه خواهد یافت.

مرحله دوم انتخابات روز جمعه ۱۵ تیر برگزار می‌شود.

نظر شما