شناسهٔ خبر: 67473041 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اپ ایراندک هفته آینده عرضه می‌شود/پخش جلسات دفاعیه از صدا و سیما

مریم رضایی

رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران از همکاری این پژوهشگاه با شبکه ۴ خبر داد و گفت: بر این اساس جلسات دفاعیه، پخش عمومی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمد حسن‌زاده امروز در دومین همایش مدیران مراکز آپا که در دانشگاه الزهرا برگزار شد، با اشاره به جایگاه این پژوهشگاه در کشور، اظهار کرد: موفق به کسب رتبه چهارم کشوری در ۱۰ دوره ارزیابی خدمات الکترونیکی شده‌ایم. 

وی افزود: برای مردمی‌سازی و ترویج پایان‌نامه‌نویسی با شبکه چهار صدا و سیما رویدادی را برگزار کردیم که بر اساس آن جلسات دفاعی دانشجویان پخش عمومی می‌شود. 

حسن‌زاده با اشاره به آزمایشگاه روبوداک این سازمان، گفت: در حال تسری دادن خدمات این آزمایشگاه رباتیکی به سامانه های متصل به ایرانداک هستیم. 

وی با اشاره به چالش‌های حکمرانی فناوری اطلاعات، گفت: این چالش‌ها شامل چالش‌های بیرونی و امنیت یکپارچه داده‌ها است که برای رفع چالش‌ها تدابیری چون تمرکز و تقویت توانمندی‌ها، سیاست جبران خدمت، جایگزینی راه حل‌ها، ایجاد ارتباط بین پژوهش و توسعه فناوری و ایجاد تعادل بین درون سپاری و برون سپاری اتخاذ شده است. 

حسن زاده از برگزاری اولین المپیاد معماهای ریاضی و منطقی در این سازمان خبر داد و گفت: همچنین، دبیرخانه شهرهوشمند ایران در این سازمان مستقر شده است، علاوه بر اینها برگزاری پنجمین کنفرانس هوشمندسازی در آبان و برگزاری مراسم اعطای هشتمین جایزه ملی فناوری اطلاعات را دستور کار داریم.  

رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، اضافه کرد: اپ موبایل ایرانداک تا هفته آینده وارد بازار می‌شود و امیدوار هستیم میلیون‌ها نفر آن را نصب کنند. 

وی بیان کرد: حکمرانی فناوری اطلاعات اگر مورد توجه قرار نگیرد، سازمان‌ها نمی‌توانند خود را با انقلاب صنعتی چهارم همگام کنند، ایرانداک تلاش می‌کند تا در کنار شما باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما