شناسهٔ خبر: 67472986 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

یورو ۲۰۲۴ – مرحله یک‌هشتم نهایی؛

اتریش - ترکیه؛ ستاره‌چینی عقاب‌ها/ شگفتی‌ساز یورو از این مسابقه می‌آید

یورو ۲۰۲۴ – مرحله یک‌هشتم نهایی؛ اتریش با عملکرد بسیار خوب در مرحله گروهی در یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ به مصاف ترکیه خواهد رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه ردبول آرنای شهر لایپزیش، دیداری از مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ بین اتریش و ترکیه برگزار خواهد شد.

اتریش؛ شگفتی‌ساز احتمالی

چند تیم در یورو فراتر از حد انتظار ظاهر شده‌اند و لقب «شگفتی‌ساز» گرفته‌اند، اما شاید شگفتی‌ساز اصلی اتریش باشد که شانس بالایی برای رسیدن به مراحل بالاتر و حتی نیمه‌نهایی دارد. تیمی که عملکرد فوق‌العاده‌ای با هدایت رالف رانگنیک داشته و مقابل فرانسه با وجود شکست و در بازی آخر مرحله گروهی مقابل هلند، نمایش‌های جذابی از آن‌ها دیدیم. اتریش که به‌خصوص در خط حمله عالی کار کرده، نسبت به اتریش شانس بیشتری برای گذر از این مرحله خواهد داشت. تیم رانگنیک در ۱۰ بازی آخر فقط یک باخت داشته که همان بازی با فرانسه بوده و ۸ بازی را هم برده. به نظر می‌رسد اتریش دوران متفاوتی را در تاریخ فوتبالش سپری می‌کند و با سرمربی آلمانی می‌تواند شگفتی‌ساز احتمالی یورو ۲۰۲۴ باشد. با مسیر خوبی که پیش پای آن‌هاست، رسیدن به نیمه‌نهایی دور از دسترس نیست.

ترکیه؛ بازی اول را به یاد بیاور

نمایش جذاب ترکیه مقابل گرجستان این امید را برای هواداران متعصب ترکیه ایجاد کرد که از تیم‌های خوب یورو ۲۰۲۴ باشند. مقابل پرتغال نمایشی انتقادآمیز داشتند ولی در بازی آخر مقابل چک دوباره به برد رسیدند. ترکیه در هر صورت در گروهش دوم شد و صعود کرد، اما در سطحی قرار نگرفته که مقابل اتریش به آن‌ها شانس بیشتری برای برد بدهیم. با این حال ترک‌ها هم مثل رقیب امشب‌شان به خاطر مسیری که دارند شانس شگفتی‌سازی خواهند داشت. اما برخلاف اتریش، ترکیه در سال جاری شکست‌های زیادی را تجربه کرده که یکی از آن‌ها باخت سنگین ۶ گله مقابل اتریش در بازی دوستانه ۳ ماه و چند روز قبل بوده است. اگر «ماه‌وستاره» بتواند مثل بازی نخست شاداب بازی کند، صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی دور از دسترس نخواهد بود.

آخرین جدال

۲۶ مارس ۲۰۲۴ در دیداری دوستانه که در شهر وین برگزار شد، اتریش مقابل ترکیه با نتیجه کوبنده ۶-۱ پیروز شد. شلاگر، گریگوریتش (۳ مرتبه)، باومگارتنر و انتروپ برای اتریش و چالهان‌اوغلو برای ترکیه در آن دیدار گلزنی کردند.

آمار بازی

۱۷) در ۱۷ مصاف بین اتریش و ترکیه، عقاب‌ها ۹ برد و ترک‌ها ۷ برد کسب کرده‌اند و یک بازی هم مساوی شده است.

۶) اتریش ۶ برد مقابل ترکیه را در ۶ بازی نخست با این حریف کسب کرده است. این بازی‌ها بین سال‌های ۱۹۴۸ تا ۱۹۸۲ برگزار شده‌اند.

۳) این سومین صعود ترکیه به مرحله حذفی یورو است. ترک‌ها یک مرتبه در سال ۲۰۰۸ تا مرحله نیمه‌نهایی هم رسیده‌اند.

۲) برای دومین دوره متوالی اتریش به مرحله حذفی یورو رسیده است. این تیم هیچ‌گاه از مرحله یک‌هشتم نهایی فراتر نرفته و در صورت وقوع چنین اتفاقی تاریخ‌ساز خواهند شد.

۶) اتریش با ۶ گل زده در مرحله گروهی پشت سر آلمان دومین خط حمله خوب یورو ۲۰۲۴ را در اختیار داشته است.

۵) ترکیه با ۵ گل خورده در مرحله گروهی یورو بدترین عملکرد دفاعی را بین تیم‌های صعودکرده به مرحله حذفی داشت.

مصدومان و محرومان

هاکان چالهان‌اوغلو و سامت آیتکین مهره‌های کلیدی ترکیه با دریافت ۲ کارت زرد در مرحله گروهی در دیدار مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل اتریش حضور نخواهند داشت. اتریش برای این بازی محروم و مصدوم ندارد.

ترکیب احتمالی دو تیم

اتریش: پنتس، پوش، لینهارت، ووبر، امونه، زیوالد، گریلیتش، لایمر، باومگارتنر، زابیتسر و آرناتوویچ

ترکیه: گونوک، مولدور، دمیرال، بارداکجی، کادیوغلو، آیهان، یوکسک، گولر، ییلیدز، کوکجو و ییلماز

 


 

انتهای پیام/

نظر شما