شناسهٔ خبر: 67470142 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

بازی امشب اتریش و ترکیه در لایپزیش آخرین تیم حاضر در مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ را تعیین می‌کند. نخستین بازی دو تیم در یک تورنمنت مهم جایزه باارزشی دارد؛ دیدار با برنده بازی رومانی و هلند در جمع هشت تیم برتر اروپا.

نبرد بی ادعا!

نبرد بی ادعا!

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایپنا ؛ اتریش به عنوان یکی از تیم‌های روی فرم اروپا به تورنمنت کشور همسایه آمد و با صدرنشینی در گروه D که فرانسه و هلند در آن بودند، شگفتی بزرگی آفرید. اتریش که در دو حضور اولش در یورو، در سال ۲۰۰۸ به عنوان میزبان و هشت سال بعد، نتوانسته بود از مرحله گروهی عبور کند، با مربیگری رالف رانگنیک یکی از تیم‌های جذاب این دوره بوده و حتی اگر نتواند ترکیه را ببرد، همین صعود به مرحله حذفی برایش دستاورد بزرگی محسوب می‌شود. البته آنها پیش از این در جام جهانی ۱۹۳۴ و ۱۹۵۴ و همچنین یورو ۲۰۲۰ به مرحله حذفی رسیده‌اند.
تیم پرانرژی رانگنیک پتانسیل نخستین حضور در جمع هشت تیم برتر اروپا را دارد و نتایج اخیر این را تأیید می‌کند، آنها در ۱۹ بازی آخرشان ۱۴ برد و تنها دو شکست داشته‌اند. از دو سال قبل که رانگنیک آمده، تنها سه تیم پرتغال، هلند و اسپانیا درصد پیروزی بیشتری نسبت به اتریش ثبت کرده‌اند. اتریش در فروردین با نتیجه ۶ بر یک ترکیه را در دیداری دوستانه در وین در هم کوبید که میشاییل گرگوریتش در آن هت‌تریک کرد. اما در بازی‌های رسمی ترکیه در پنج مسابقه آخرش با اتریش نباخته و در همه آنها کلین‌شیت کرده هر چند بازی امشب نخستین دیدار دو تیم بعد از تساوی بدون گل در مقدماتی یورو ۲۰۱۲ است.
تیم وینچنزو مونتلا از بازی آخر گروه F مقابل جمهوری چک یک امتیاز می‌خواست اما ۲ بر یک برنده شد و با شش امتیاز پشت سر پرتغال قرار گرفت. ترکیه دومین تیم جوان مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ بود و می‌خواهد برای نخستین بار بعد از یورو ۲۰۰۸ که تا نیمه نهایی پیش رفت، به مراحل پایانی جام ملت‌های اروپا برسد. با حمایت صدها هزار مهاجر ترک که در ۶۰ سال گذشته در آلمان زندگی کرده‌اند، این کار شدنی است.
رانگنیک ۶۶ ساله به لایپزیشی برمی‌گردد که سال‌های موفقی را به عنوان مربی و مشاور در آن سپری کرده. او باید حداقل یک تغییر نسبت به تیم برنده برابر هلند در تیمش ایجاد کند چون پاتریک ویمر، بال ولفسبورگ محروم است، شاید کریستوف بومگارتنر که در هشت بازی ملی آخرش روی ۹ گل تأثیر مستقیم داشته، جای او را بگیرد. مارکو آرناتوویچ که با ۱۱۰ بازی ملی رکورددار است، برای بازی در خط حمله با گرگوریتش رقابت دارد.
مونتلا هم باید تیمش را بدون صد آکایدین و کاپیتان هاکان چالهان اوغلو بچیند چون هر دو مقابل جمهوری چک دومین کارت زرد خود را گرفتند اما عبدالکریم بارداکچی از محرومیت برگشته و می‌تواند زوج مریح دمیرال در قلب خط دفاعی شود. اگر کنان ییلدیز یوونتوس با ۱۹ سال و ۵۹ روز سن و آردا گولر رئال مادرید با ۱۹ سال و ۱۲۸ روز سن در ترکیب اصلی قرار بگیرند، برای نخستین بار در تاریخ یورو بعد از سال ۱۹۶۴ تیمی در مرحله حذفی یورو از دو بازیکن زیر ۲۰ سال استفاده می‌کند.

۲۵۷ ۲۵۱

نظر شما