شناسهٔ خبر: 67470930 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

کارگاه توانمندسازی مدرسان طرح دروس معارف اسلامی برگزار شد

کارگاه توانمندسازی مدرسان طرح دروس معارف اسلامی صبح روز سه شنبه ۱۲ تیرماه با تدریس استاد دکتر زمانیان در سالن شهید سلیمانی مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا، همزمان با دومین روز مرحله پنجم دوره فرهنگی - آموزشی همراه با حکیمان ۳ کارگاه توانمندسازی مدرسان طرح دروس معارف اسلامی صبح روز سه شنبه ۱۲ تیرماه با تدریس استاد دکتر زمانیان در سالن شهید سلیمانی مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی اشکالات کاربردی کردن محتوای دروس معارف، محتای کاربردی مبتنی بر منفعت و مضرت، برخی از شاخصه های کاربردی سازی متشکل از تشخیص درست نیازها و اولویتها، استفاده از مصادیق عینی و ملموس برای مخاطب، طرح موضوعات مربوط به گذشته با ادبیات روز، استفاده از مسائل یا نمونه های عینی جدید و به روز و بیان پیامدهای یک امر از جمله مباحثی بود که توسط دکتر زمانیان در این مراسم ارائه شد.

بیان بخشی از موضوعات که می تواند پاسخگوی بخشی از نیازهای معارفی دانشجویان باشد و همچنین بحث و تبادل نظر در خصوص قضا و قدر و بیان موضوع قضا و قدر و اقسام آن به لحاظ تئوریک و همچنین بیان قضا و قدر با کاربرد قرآنی آن در آرامش آفرینی از دیگر مباحث مطرح شده در این کارگاه آموزشی است.

در این کارگاه همچنین به بیان مساله اشاره شد و به طرح تبیین مساله به صورت کاربردی از زوایای مختلف پرداخته شد.

هدف از برگزاری این دوره آموزشی ارتقای سطح دانش و بینش اساتید معارف اسلامی است و بعد از برگزاری این کارگاههای آموزشی، اساتید حاضر در این دوره در قالب سرحلقه های استانی در شش گرایش مبانی نظری اسلامی، انقلاب اسلامی، اخلاق اسلامی، منابع اسلامی، تاریخ و تمدن و همچنین دانش خانواده اقدام به تربیت اساتید معارف هم رشته خود بر اساس " مبانی و فرآیندهای اجرای طرح تحول دروس معارف اسلامی" خواهند کرد.

ضمن اینکه شرط صدور گواهی پایان دوره این است که اساتید باید حتما محتواهای تربیت مدار در یکی از محورهای محتوای کاربردی، محتوای صحیح، محتوای گرایشی و توصیفی، و محتوا با ادبیات دانشجویی ارائه کنند.

این دوره در قالب کارگروه آموزشی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه از جمله استاد زمانیان، مقامی، حرزاده، حبیبی کیان، تقی زاده و میرخلیلی و...درحال برگزاری است.

نظر شما